Semafoarele din Piața Mărăști vor fi oprite. Primarul Robu promite noi șantiere în oraș
Semafoarele din sensul giratoriu din Piața Mărăști din Timișoara vor fi oprite. Decizia a fost anunțată de primarul Timișoarei, Nicolae Robu, după finalizarea sondajului pe această temă realizat pe pagina de Facebook a edilului.
Articol de Radio Timișoara, 18 septembrie 2018, 16:11
Nicolae Robu anunțase inițial că în urma măsurătorilor se va decide modul de funcționare a semafoarelor din sensul giratoriu însă ulterior a decis ca timișorenii să își exprime punctul de vedere pe Facebook. După voturile adunate, edilul a anunțat că deocamdată semafoarele nu vor rămâne în funcțiue.
“Avem o nouă realizare importantă în orașul nostru: turbogirația din Piața Mărăști. Am încercat-o atât fără semaforizare, cât și cu semaforizare. Fiecare variantă prezintă avantaje și dezavantaje specifice. Părerea a 79% dintre cei aproape 4.000 de repondenți este că e mai bine fără semafoare. Prin urmare, pt perioada următoare, vom scoate din funcțiune semafoarele și vom monitoriza cum merg lucrurile fără (evident, în luarea deciziei am avut în vedere și alte considerente, nu doar rezultatele sondajului, mai bine zis consultării cu dv, cetățenii)”, precizat Nicolae Robu.
Edilul Timișoarei a adăugat și lucrările realizate pentru fludizarea traficului.
„Să ne imaginăm cum s-ar fi circulat astăzi în oraș, având în vedere creșterea uriașă în ultimii ani a numărului de mașini, fără:
* noul pasaj Michelangelo
* noile pasaje Popa Șapcă și Jiul, înlocuitoarele fostelor pasaje înguste omonime
* axa Pictor Zaicu – Demetriade, funcționalizată
* arterele înspre / dinspre Jimbolia, Lipova, respectiv Giroc -adică: străzile Cloșca+Ovidiu Bala, Calea Sever Bocu, Calea Martirilor- lărgite la 4 benzi
* strada Podeanu lărgită la 4 benzi
* străzile Surorile Martir Caceu și Aleea FC Ripensia, lărgite la 3 benzi pe sens
* străzile Coposu, Pestalozzi și Tache Ionescu amenajate încât ambele cele 2 benzi carosabile ale lor să fie libere efectiv, nu blocate de mașini în staționare
* noile străzi Legătura Torac – Stan Vidrighin și Prelungirea Bd. Sudului, plus mulțimea de noi străzi sau extensii de străzi existente pe lățime și / sau lungime în cartiere
* cele peste 10 noi sensuri giratorii
* etc., etc.
Dar, mai avem foarte multe de făcut. Și le vom face!”
Dintre lucrările promise de edil în aceeași postare se numără intersecția Punctele Cardinale, lărgirea la trei benzi a străzii Martin Luther, lărgirea la trei benzi a străzii Arieș – între Casa Tineretului și Spitalul Județean.
“În 2019, vom finaliza lărgirile la mai mult de dublu față de acum a podurilor Erilor și Dragalina. Dar în 2019 vom ajunge și la stadiul “lucru pe teren” cu marile proiecte:
* Pasajul Solventul (nou)
* Pasajul Consiliul Europei (nou)
* Podul Jiul (nou)
* Podul ILSA (nou)
* Inelul 4
* Inelul 2
În paralel, vom persevera în preocuparea noastră neîntreruptă din 2012 pt Centura Sud”, a precizat Nicolae Robu.
Când toate acestea și multe altele mai mărunte vor fi gata -estimez că până la finele anului 2020-, în Timișoara se va circula altfel, în pofida faptului că numărul de mașini va crește în continuare foarte mult. De altfel, chiar rău nu se circulă nici acum și oricine poate vedea asta pe Google Maps, în comparație cu alte orașe similare. Numai în mintea hater-ilor e… “dezastru”!” a concluzionat Nicolae Robu.