Supracontractarea – motivul eliminării unor proiecte din PNRR, explică ministrul Dragoș Pîslaru
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a explicat că diferența dintre fondurile disponibile prin PNRR și contractele semnate nu putea fi susținută din bugetul national

Articol de Radio Timișoara, 1 octombrie 2025, 17:18
Supracontractarea a fost motivul pentru care unele proiecte au fost eliminate de la finanțare prin PNRR.
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, spune că diferența între finanțarea disponibilă și contracte era de 20 de miliarde nu putea fi acoperită de la buget. În plus, investițiile nu puteau fi terminate în vara anului viitor sau nici nu erau începute.
“Din păcate, a existat un pic de populism în propunerea de contracte de finanțare pe un principiu de supracontractare. Deci, practic, s-au contractat mult mai multe proiecte decât bani existau. Adică, pe un 28,5 miliarde PNRR s-au contactat 47,4 miliarde. Diferența este uriașă, pentru care nu aveam bani în bugetul național să preluăm diferența. Ceea ce cred că este important este să ne uităm la partea plină a paharului și anume că acum avem în sfârșit o listă de proiecte în care ne încadrăm în anvelopa bugetară, știm exact ce avem de făcut până în 31 august 2026. Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene are acest parteneriat strâns cu Ministerul de Finanțe ca să știm astea sunt proiectele, pe acestea le implementăm, avem bani pentru ele, plătim la timp, astfel încât toți constructorii să știe că se mobilizează și împreună cu autoritățile locale terminăm aceste proiecte”, spune Dragoș Pîslaru.
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene a amintit și proiectul de achiziție prin PNRR a 30 de autobuze electrice pentru transportul public din Timișoara, a cărui derulare o urmărește pentru ca licitația și livrarea garniturilor să se încheie la timp.