Mașina Anului 2021: Volkswagen ID.3

Eveniment superlativ organizat de APAR: Asociația Presei Auto din România. Radu Micu, Oglinda Retrovizoare la Radio Timișoara din 2001 este membru al juriului național. Jurizarea va avea loc după sesiunea de testare națională din 9 decembrie 2020, la Academia Titi Aur. Până în ziua votării vor fi disponibile prezentări similare pentu toate cele 7 candidate.

Puține lucruri disponibile online despre noul model german, a cărui menire este să facă uitată recenta experiență nefericită numită Dieselgate.  ID.3 este mai mic, mai compact, mai economicos, mai lent, mai potrivit pentu un viitor care nu se arată încă. Oare va reuși să atragă, anticipându-l, cu alura lui de fante venit dintr-o alta viață sau de pe o altă planetă?

Iată informațiile găsite despre model: a obținuit maximum la testele Euro NCAP așa cum sunt ele făcute acum. Deci mașina viitorului este foarte sigură, astăzi. Nu știm însă cât de sigură va fi în viitor.

Am remarcat airbag-ul dintre locurile față: anvergura modelului fiind mică iar locurile din față apropiate, riscul ca ocupanții celor 2 locuri să dea cap în cap este mare: a apărut, iată, un airbag între ei, pentru a împiedica acest risc.

Town and country: the team is driving the length and breadth of Germany in the new ID.3

La capitolul avangardist, avem sistemul de cruise control adaptiv față de trafic, disponibil până la viteza de 160 km/h.

În amintirea vremurilor bune, se oferă funcția Traffic Jam Assist, care permite modelului să plece singur dintr-un blocaj pe autostradă. Acolo, la greu, mașina se mișcă autonom.

Hotărârea casei germane de a face trecutul uitat și viitorul complet deschis este mare. ID.3 nici nu are un nume care să continue istoria Golf, Polo, Passat sau măcar broscuța 1300. ID.3 trebuie să fie la fel de accesibilă ca o mașina propulsată de un motor cu ardere internă. Plus că vin deja tare din urmă SUV-ul ID.4 și crossover coupe-ul impozant ID.5.

Deducem de aici că se va petrece așa chiar dacă, la început, compania va rula în pierdere? Posibil. Pe urmă lumea va uita!

Fabricantul se lauda că, la baza listei, noul model este chiar mai ieftin decât alternativele pe benzină. Înseamnă că au fost de acord ca, la început, să piardă bani… Pare că au de unde! Dar observăm imediat că nu e chiar așa, referința se face la prețul mașinii și cantitatea de benzină utilizată vreme de un an, apoi se compară asta cu prețul unui ID.3 plus costul încărcărilor făcute bateriei. În fine, pare prea complicat sau prea  pare că vor sa ne fure iarăși calul.

Town and country: the team is driving the length and breadth of Germany in the new ID.3

În Germania, un ID.3 cu autonomie de 330 km costa 23,430 EUR după aplicarea facilităților fiscale oferite de stat. Un Polo nu poate costa atât! Nu știu dacă e cinstită comparația. Comparațiile cu Golf Line se pot face, dar e totuși altă clasă.  Inginerii au calculat o economie de 840 EUR pe an, și se referă și la faptul ca mașina electrică nu trebuie să plătească nici taxe de drum. Țineți-vă calul bine!

Pentru anii ce au să vină, VW intenționează să devina liderul mobilității electrice și pregătețte un buget de 33 de miliarde de EUR pentru a ajunge acolo în 2024. Consider însă obiectivul nerealist pe fondul crizei actuale, când se cuvin făcute injecții financiare în direcții nebugetate. Dacă și în aceste condiții vor avea bani destui s-ar putea să atragă iar atenția, după regulile FairPlay-ului financiar.

Toate modelele candidate sunt/vor fi publicate la sectorul dedicat informatiilor auto de pe site

Radu Micu, Oglinda Retrovizoare

Articole asemănătoare

Traficul greu este restricționat timp de două zile în Ungaria

Autoritățile de frontieră din Ungaria anunță că, în cele două zile, nu este permisă circulația…

2 ore ago

Vreme instabilă în Banat și Crișana

Vremea va fi închisă, iar cerul va prezenta înnorări temporar accentuate. Pe arii relativ extinse…

3 ore ago

CNAIR preia construcția sensului giratoriu de pe centura Lugojului

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că proiectul de construire a sensului giratoriu de pe…

9 ore ago

Lotul Lugoj-Timișoara, cel mai avansat din proiectul de modernizare a cării ferate din vestul țării

Lucrările la calea ferată între Lugoj și Timișoara sunt cele mai avansate de pe toate…

9 ore ago

Opera Națională Română din Timișoara în concerte de gală, la The Royal Concertgebouw din Amsterdam

Opera Națională Română din Timișoara a fost invitată să susțină o serie de trei concerte,…

9 ore ago

CSM Oradea a provocat prima înfrângere Clujului și a relansat finala de baschet

CSM Oradea a fructificat avantajul terenului propriu în partida a treia din finala Ligii Naționale.…

11 ore ago