zz Slider ESENTIAL parteneriate

BODIES & EMOTIONS, premieră, la Opera Națională Română din Timișoara

„Bodies & Emotions” este „un spectacol de balet care explorează conexiunea profundă între corp și emoție, prin intermediul mișcării și expresiei artistice”.

EXCLUSIVITATE: INTERVIU cu Ovidiu Matei Iancu, regizor și coregraf al spectacolului „Bodies & Emotions”

Corpul de balet este într-o continuă dezvoltare tehnică și artistică

Opera Națională Română din Timișoara ocupă unul dintre cele mai importante locuri în cariera mea. Aici îmi voi încheia cariera de balerin, aici am început să mă dezvolt cu adevărat, ca și coregraf și regizor balet, și aici îmi voi continua, în acest fel, cariera, pe lângă rolurile de maestru de studii și de repetiții, de șef compartiment balet.

Corpul de balet este într-o continuă dezvoltare tehnică și artistică și este format în mare parte din balerini tineri foarte buni, cu dorință de a crește odată cu acest compartiment care, cu toate că și-a mărit repertoriul, încă suferă enorm. Sinceritatea doare, dar este bine să fim sinceri din când în când, ca să știm de unde am plecat și unde am ajuns.

Corpul de balet era folosit pentru opere și operete, foarte rar se mai dădea câte-un balet, cu jumătate – elevi ai liceului. Erau între 16 – 18 balerini. Pentru baletul LA BAYADÈRE a trebuit să fac audiție, am luat 20 de colaboratori, plus fete din liceu, ca să pot începe cât de cât ceva.

Era practic inexistent pe „harta” baletului din România, dar cu foarte multă muncă, extrem de multă muncă, am reușit să aducem acest balet la un nivel cel puțin la fel de bun cu al celorlalte Opere din România și mă mândresc enorm cu asta. Nu am făcut-o singur, ci cu ajutorul noului manager, al asistenților mei, Alin Radu și Manuela Ardelean, și al acestor balerini tineri și dedicați.

Încerc să țin publicul cu „sufletul la gură” și să-l fac să trăiască stări, sentimente

Despre acest nou balet, BODIES & EMOTIONS, pot spune că a venit din dorința noastră, a balerinilor, de a avea ceva nou în anul 2024, pentru că, din păcate, ca buget, a căzut „Spărgătorul de nuci”, mutat pe anul 2025.

Am reușit să convingem că putem face acest balet, cu buget redus, și, da, am reușit! Îmi este rușine să spun ce buget am avut, și mai bine nu o fac.

L-am pus în aceeași seară cu CREAȚIUNILE LUI PROMETEU, pentru că acest balet făcut în pandemie, tot cu buget redus, are doar o oră, după regulile de la vremea respectivă. Am zis că publicul timișorean merită, atunci când plătește un bilet, să vadă mai mult balet, și am decis să-l punem în aceeași seară.

Ca regie, am încercat, fără să am un libret dat, să leg fiecare moment de următorul, pentru a face publicul să treacă de la o stare la alta, într-un mod cât mai tensionat. Încerc să țin publicul cu „sufletul la gură” și să-l fac să trăiască stări, sentimente. Sper să aibă și curajul să le exteriorizeze la maxim.

Mi-am dorit să văd cât mai mult din corpul uman

Tematica este simplă. Mi-am dorit mișcare, cât mai puțină pantomimă. Mi-am dorit să văd cât mai mult din corpul uman, care poate fi extrem de frumos și de grațios atunci când este pus în valoare, și sper că reușesc să fac asta, și să-i fac pe oameni să simtă, fără a le impune ceva dat.

Mă voi folosi de o muzică extrem de cunoscută, cel puțin parte din ea. Prin această muzică sper să atrag și un public mai tânăr spre această artă și totodată muzica mă ajută să transpun publicul într-o altă lume.

Cu lumina nu mă voi „juca” foarte mult. Nu vreau să dau prea multe din casă, dar va fi o lumină care nu va face decât să amplifice vizual calitățile excepționale ale balerinilor și va fi într-o legătură strânsă cu mișcarea.

Opera Națională Română din Timișoara nu a mai avut un asemenea balet niciodată, doar și pentru asta lumea ar trebui să vină, ca să nu mai zic că vor vedea un limbaj coregrafic care peste hotare este deja foarte bine cunoscut, aplaudat și apreciat. Sper să placă și aici, să avem din ce în ce mai mulți spectatori, la spectacolele de balet.

Vreau să mulțumesc publicului și tuturor celor care ne-au susținut și ne susțin, și vreau să le promit că vom încerca să le oferim spectacole de o calitate din ce în ce mai înaltă.” (Ovidiu Matei Iancu, Șef compartiment Balet ONRT)

Distribuție:

CREAȚIUNILE LUI PROMETEU

Conducerea muzicală: FRIEDRICH PFEIFFER (invitat)

Coregrafia și regiaOVIDIU MATEI IANCU 

ScenografiaDRAGOȘ BUHAGIAR

Video design: ANDREI COZLAC

Concert maeştriOVIDIU RUSU, CORINA MURGU

Maeștri de balet: OVIDIU MATEI IANCU, MANUELA ARDELEAN, ALIN RADU

Muzica: LUDWIG VAN BEETHOVEN

Prometeu: ANTONIN FARAUT

Zeus: ANDREA CHIAPPETA

Cupluri: GUSTAVO FERREIRA / HONOKA NISHIMURA, ANDREA CHIAPPETA / CHISAKO OTA, FLAVIUS POPA / ANDREEA MIREA,SERGIU MIHALIC / CODRUȚA BĂLAN, ANTONIN FARAUT / CARLA DUKAI

Zei: OLGA SFETCU, ALINA MIHAI, IOANA NICOLESCU, CODRUȚA BĂLAN, SAYUKI TOTSUKA, LARISA CLEMENT, MARTINA MARLETTA, CHISAKO OTA, NANAKO IMAI, FLAVIUS POPA, SERGIU MIHALIC, GUSTAVO FERREIRA

Oameni: ANDREEA MIREA, HONOKA NISHIMURA, PATRISIA MUREȘAN, AOI IWAZAKI, MELANIE IZZO, CARLA DUKAI, CRISTINA MÎRZA, MARINA SANCHEZ, YASMIN ARAFE, AIRI HAMADA, ANNA PASELLO, YEWON KIM, ALEXANDRU PÎNTEA, ȘTEFAN DASCĂLU

Orchestra și ansamblul de balet ale Operei Naţionale Române Timişoara

Regia tehnică: HELLEN GANSER

BODIES & EMOTIONS – PREMIERĂ

Coregrafia și regia: OVIDIU MATEI IANCU

Concept costume: OVIDIU MATEI IANCU

Asistenți coregrafie: MANUELA ARDELEAN, ALIN RADU

Light design: OVIDIU MATEI IANCU, MIRCEA BRUSTUR

Maeștri de balet: OVIDIU MATEI IANCU, MANUELA ARDELEAN, ALIN RADU

Muzica: LIGHT OF THE SEVEN – RAMIN DJAWADI, THE HOURS – PHILIP GLASS, CLUBBED TO DEATH – ROB DAUGAN, INTERSTELLAR – HANS ZIMMER, RUN BOY RUN – YOANN LEMOINE, THE POET ACTS – PHILIP GLASS, RISE OF THE INSTRUMENTS – HAVASI

Soliști: CARLA DUKAI, CODRUȚA BĂLAN, ANDREEA MIREA, CHISAKO OTA, ANTONIN FARAUT, GUSTAVO FERREIRA, ANDREA CHIAPPETA, SERGIU MIHALIC

Ansamblu de balet: LARISA CLEMENT, CRISTINA MÎRZA, IOANA NICOLESCU, HONOKA NISHIMURA, SAYUKI TOTSUKA, AOI IWAZAKI, AIRI HAMADA, YEWON  KIM, MELANIE IZZO, ANNA PASELLO, MARTINA MARLETTA, MARINA SANCHEZ,YASMIN ARAFE, ALEX PÎNTEA, FLAVIUS POPA, ȘTEFAN DASCĂLU

Regia tehnicăHELLEN GANSER

Sonorizare: RAMON CHIRIȚOIU

Sursa info/afișe: Opera Națională Română din Timișoara. Foto/arhivă personală Ovidiu Matei Iancu. Foto grup, din repetiții/ Opera Națională Română din Timișoara/ autor Andreea Mirea.

 

 

 

Articole asemănătoare

Oradea pierde acasă; Clujul tot mai aproape de titlu

Acest rezultat face ca Clujul să se apropie de un nou titlu de campioană. Trupa…

25 de minute ago

Începe programul “Litoralul pentru toți”

Turiştii se pot caza în hotelurile de 2, 3 şi 4 stele din staţiunile de…

6 ore ago

Lectură în avanpremieră cu Gabriel Liiceanu la aniversarea UVT

Joi, de la ora 18.00, filosoful Gabriel Liiceanu va susține o conferință publică, al cărei…

6 ore ago

Accident în Parcul Industrial și Tehnologic din Timișoara

Potrivit Poliției Timiș, un bărbat de 51 de ani conducea un autoturism în incinta Parcului…

6 ore ago

Protest la Timișoara. Angajații mai multor primării au pichetat Prefectura

Reprezentanții Sindicatului Columna-SCOR spun că actualele lefuri nu reflectă efortul pe care salariații îl depun…

6 ore ago

Trafic închis pe strada Căpitan Ignat din Arad

Comisia de Sistematizare a Circulației a aprobat închiderea circulației pe strada Căpitan Ignat, din 21…

7 ore ago