Ascultă Radio România Timișoara Live • 

Calculatoare si Automobile: rețeta succesului economic

Oamenii de afaceri din Timişoara, fie că sunt implicaţi în industria de automobile sau lucrează în domeniul informaticii, au avut ocazia să discute astăzi cu Manuel Costescu, secretar de stat în guvernul de tehnocraţi condus de premierul Dacian Cioloş. Dezbaterea a fost organizată de Camera de Comerţ şi au fost invitate autorităţile locale/judeţene, pentru a lua pulsul vieţii economice reale. Participanţii, membrii comunităţii de afaceri timişene, au rezistat cu greu tentaţiei de a face mai multe procese de intenţie guvernului, dar tânărul secretar de stat a fandat cu eleganţă, pecizând mereu că este bucuros când află problemele firmelor, le va transmite mai departe dar pentru minuni trebuie să aşteptăm. A mai spus de asemenea ca restricţiile impuse de legislaţie au de cele mai multe ori ancore solide în aspecte care scapă contestatarilor, care, de cele mai multe ori, au dreptate dar suferă din cauza tentativelor de fraudă comise de alţii şi care trebuie curmate. Un subiect foarte sensibil a fost legat de lipsa forţei de muncă, după ani de zile în care s-a vorbit despre rata şomajului. Acum, deşi mulţi oameni încă îşi caută de lucru, companiile anunţă mereu locuri disponibile. Explicaţia este simplă: se cer specializări complexe pe care piaţa forţei de muncă actuale nu le poate oferi. Pe de altă parte, aducerea unor grupuri de lucrători din Valea Jiului sau zone defavorizate (Caraş Severin, Hunedoara etc) este numai parţial o soluţie viabilă: nu e uşor pentru familii întregi să se mute, oamenii din România sunt proprietarii caselor în care locuiesc şi nu se pune problema (ca în alte ţări) numai să schimbe o chirie într-un oraş pe o alta, în zona unde e nevoie de activitatea lor. Christian von Albrichsfeld (foto, click pentru versiune măită), directorul general Continental Romania (cel mai mare angajator din zona de Vest, aflat pe punctul de a mai deschide o fabrică în Timişoara şi va fi a 4-a, cu peste 1000 de nou angajaţi) a prezentat modul în care vom conduce automobilul peste numai caţiva ani: vom interveni foarte rar în procesul dinamic al maşinii, aceasta va accelera şi va frâna singură, va opri şi va reporni în blocajele de trafic şi, practic, accidentele vor fi tot mai puţine până vor fi reduse la zero. Maşinile au acum o multitudine de senzori care măsoară caracteristicile şi anturajul maşinii, fiind capabili să monitorizeze tot mai mulţi dintre factorii externi în care se află automobilul. Cea mai mare provocare actuală este să se înveţe maşina autonomă să frâneze la limitatoarele de viteză montate aleator pe carosabil. Soluţia o vor găsi inginerii inteligenţi din

Roadmap automatisiertes Fahren (English)

Sursa Foto: Continental AG

Calculatoare si Automobile: rețeta succesului economic
Foto: Zukuenftige Fahrzeug-generationen werden Daten aus dem Navigationssystem nutzen, um die vorausliegende Strecke besser ausleuchten zu koennen ? mit eHorizon-Technik.

Articol de Radu Micu, 30 mai 2016, 22:26 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18

Christian von Albrichsfeld

Fotografie de eveniment Radio Timișoara

Oamenii de afaceri din Timişoara, fie că sunt implicaţi în industria de automobile sau lucrează în domeniul informaticii, au avut ocazia să discute astăzi cu Manuel Costescu, secretar de stat în guvernul de tehnocraţi condus de premierul Dacian Cioloş. Dezbaterea a fost organizată de Camera de Comerţ şi au fost invitate autorităţile locale/judeţene, pentru a lua pulsul vieţii economice reale. Participanţii, membrii comunităţii de afaceri timişene, au rezistat cu greu tentaţiei de a face mai multe procese de intenţie guvernului, dar tânărul secretar de stat a fandat cu eleganţă, pecizând mereu că este bucuros când află problemele firmelor, le va transmite mai departe dar pentru minuni trebuie să aşteptăm. A mai spus de asemenea ca restricţiile impuse de legislaţie au de cele mai multe ori ancore solide în aspecte care scapă contestatarilor, care, de cele mai multe ori, au dreptate dar suferă din cauza tentativelor de fraudă comise de alţii şi care trebuie curmate. Un subiect foarte sensibil a fost legat de lipsa forţei de muncă, după ani de zile în care s-a vorbit despre rata şomajului. Acum, deşi mulţi oameni încă îşi caută de lucru, companiile anunţă mereu locuri disponibile. Explicaţia este simplă: se cer specializări complexe pe care piaţa forţei de muncă actuale nu le poate oferi. Pe de altă parte, aducerea unor grupuri de lucrători din Valea Jiului sau zone defavorizate (Caraş Severin, Hunedoara etc) este numai parţial o soluţie viabilă: nu e uşor pentru familii întregi să se mute, oamenii din România sunt proprietarii caselor în care locuiesc şi nu se pune problema (ca în alte ţări) numai să schimbe o chirie într-un oraş pe o alta, în zona unde e nevoie de activitatea lor. Christian von Albrichsfeld (foto, click pentru versiune măită), directorul general Continental Romania (cel mai mare angajator din zona de Vest, aflat pe punctul de a mai deschide o fabrică în Timişoara şi va fi a 4-a, cu peste 1000 de nou angajaţi) a prezentat modul în care vom conduce automobilul peste numai caţiva ani: vom interveni foarte rar în procesul dinamic al maşinii, aceasta va accelera şi va frâna singură, va opri şi va reporni în blocajele de trafic şi, practic, accidentele vor fi tot mai puţine până vor fi reduse la zero. Maşinile au acum o multitudine de senzori care măsoară caracteristicile şi anturajul maşinii, fiind capabili să monitorizeze tot mai mulţi dintre factorii externi în care se află automobilul. Cea mai mare provocare actuală este să se înveţe maşina autonomă să frâneze la limitatoarele de viteză montate aleator pe carosabil. Soluţia o vor găsi inginerii inteligenţi din

Roadmap automatisiertes Fahren (English)

Sursa Foto: Continental AG

Timişoara. În altă oridine de idei, comunitatea academică a remarcat faptul că multinaţionalele cer mereu profesori bine pregătiţi la universitate, profesori care, conform legislaţiei actuale, nu beneficiază de reducere pe impozit aşa cum se petrece în cazul informaticienilor, astfel încât majoritatea lor se orientează către un business productiv, nu rămân la catedră pentru un salariu mult mai mic, şi acela impozitat. Iar cireaşa de pe tort a fost pusă de unul dintre vorbitori: deşi multinaţionalele cer profesori buni, cum apare câte unul este angajat imediat de o multinaţională sau alta, pentru a reprezenta interesele educative ale acesteia, pe un salariu mult mai performant. Iată un cerc vicios foarte greu de spart!

Incheiem cu o statistică tristă. Iată graficul utilizării internetului și a beneficiilor sale în Europa. Ce contează că avem printre cele mai bune viteze din lume. Iată că nu ne folosește la nimic. Suntem pe ultimul loc în clasamentul european al beneficiilor informatice. E greu de crezut… dar situația este luată de Diana Andone, profesor cu multe acreditări remarcabile, angajată a Universității Politehnica de pe site-ul Comisie Europene. Ultimul loc, Romania, după Bulgaria… Incredibil!

graficul utilizari iinternetului

Fotografie de eveniment Radio Timisoara

Mai multe informații, abordări și reportaje din lumea auto pe site-ul nostru la secțiunea dedicată AUTOMOTIVE. Click

Etichete:
Reabilitare termică pentru 12 blocuri din zona Dacia cu bani de la primărie
Administrație & politică miercuri, 17 septembrie 2025, 18:38

Reabilitare termică pentru 12 blocuri din zona Dacia cu bani de la primărie

Consiliul Local a aprobat proiectele de hotărâre pentru lucrările de reabilitare a 12 blocuri din zonele Brândușei, Circumvalațiunii, Gheorghe...

Reabilitare termică pentru 12 blocuri din zona Dacia cu bani de la primărie
Termen pentru deschiderea circulației pe noul drum care leagă Timișoara de A1
Administrație & politică marți, 16 septembrie 2025, 20:02

Termen pentru deschiderea circulației pe noul drum care leagă Timișoara de A1

Noul drum de legătură dintre Autostrada A1 și Calea Aradului este gata în proporție de peste 90 la sută. Potrivit purtătorului de cuvânt al...

Termen pentru deschiderea circulației pe noul drum care leagă Timișoara de A1
Patru oferte pentru modernizarea Pieței Traian din Timișoara
Administrație & politică marți, 16 septembrie 2025, 18:10

Patru oferte pentru modernizarea Pieței Traian din Timișoara

Patru asocieri de firme s-au înscris la licitația de 34 de milioane de euro pentru modernizarea Pieței Traian din Timișoara. Investiția va...

Patru oferte pentru modernizarea Pieței Traian din Timișoara
Podul de la Tapia s-a prăbușit
Administrație & politică marți, 16 septembrie 2025, 12:50

Podul de la Tapia s-a prăbușit

Circulația în zona podului de la Tapia a fost grav afectată după ce structura s-a prăbușit luni, în timp ce se încerca scoaterea unui tir...

Podul de la Tapia s-a prăbușit
Administrație & politică marți, 16 septembrie 2025, 12:23

Timișoara aduce orașele în centrul marilor dezbateri europene la Cities Summit

Timișoara Cities Summit are loc pe 30 septembrie și reunește primari ai unor capitale europene, reprezentanți ai instituțiilor Uniunii Europene,...

Timișoara aduce orașele în centrul marilor dezbateri europene la Cities Summit
Administrație & politică marți, 16 septembrie 2025, 11:33

Documentele solicitate de timișoreni la primărie, eliberate prin e-mail

Primăria Timişoara eliberează instant, pe mail, din această săptămână, documente solicitate de cetăţeni. Printre documente se numără...

Documentele solicitate de timișoreni la primărie, eliberate prin e-mail
Administrație & politică luni, 15 septembrie 2025, 18:03

Nicu Fălcoi, despre cazul dronei rusești: E important ca pilotul să știe ce are de făcut

Ordinul referitor la drona rusească intrată pe teritoriul României trebuia să fie mult mai clar, susține Nicu Fălcoi, fost parlamentar de...

Nicu Fălcoi, despre cazul dronei rusești: E important ca pilotul să știe ce are de făcut
Administrație & politică luni, 15 septembrie 2025, 17:35

Dominic Fritz: 1,4 miliarde de lei, subvenții pentru Colterm în ultimii zece ani

Primăria Timișoara a cheltuit aproape un miliard și jumătate de lei în ultimii zece ani pentru a subvenționa producția de energie termică....

Dominic Fritz: 1,4 miliarde de lei, subvenții pentru Colterm în ultimii zece ani