Ascultă Radio România Timișoara Live • 

Calculatoare si Automobile: rețeta succesului economic

Oamenii de afaceri din Timişoara, fie că sunt implicaţi în industria de automobile sau lucrează în domeniul informaticii, au avut ocazia să discute astăzi cu Manuel Costescu, secretar de stat în guvernul de tehnocraţi condus de premierul Dacian Cioloş. Dezbaterea a fost organizată de Camera de Comerţ şi au fost invitate autorităţile locale/judeţene, pentru a lua pulsul vieţii economice reale. Participanţii, membrii comunităţii de afaceri timişene, au rezistat cu greu tentaţiei de a face mai multe procese de intenţie guvernului, dar tânărul secretar de stat a fandat cu eleganţă, pecizând mereu că este bucuros când află problemele firmelor, le va transmite mai departe dar pentru minuni trebuie să aşteptăm. A mai spus de asemenea ca restricţiile impuse de legislaţie au de cele mai multe ori ancore solide în aspecte care scapă contestatarilor, care, de cele mai multe ori, au dreptate dar suferă din cauza tentativelor de fraudă comise de alţii şi care trebuie curmate. Un subiect foarte sensibil a fost legat de lipsa forţei de muncă, după ani de zile în care s-a vorbit despre rata şomajului. Acum, deşi mulţi oameni încă îşi caută de lucru, companiile anunţă mereu locuri disponibile. Explicaţia este simplă: se cer specializări complexe pe care piaţa forţei de muncă actuale nu le poate oferi. Pe de altă parte, aducerea unor grupuri de lucrători din Valea Jiului sau zone defavorizate (Caraş Severin, Hunedoara etc) este numai parţial o soluţie viabilă: nu e uşor pentru familii întregi să se mute, oamenii din România sunt proprietarii caselor în care locuiesc şi nu se pune problema (ca în alte ţări) numai să schimbe o chirie într-un oraş pe o alta, în zona unde e nevoie de activitatea lor. Christian von Albrichsfeld (foto, click pentru versiune măită), directorul general Continental Romania (cel mai mare angajator din zona de Vest, aflat pe punctul de a mai deschide o fabrică în Timişoara şi va fi a 4-a, cu peste 1000 de nou angajaţi) a prezentat modul în care vom conduce automobilul peste numai caţiva ani: vom interveni foarte rar în procesul dinamic al maşinii, aceasta va accelera şi va frâna singură, va opri şi va reporni în blocajele de trafic şi, practic, accidentele vor fi tot mai puţine până vor fi reduse la zero. Maşinile au acum o multitudine de senzori care măsoară caracteristicile şi anturajul maşinii, fiind capabili să monitorizeze tot mai mulţi dintre factorii externi în care se află automobilul. Cea mai mare provocare actuală este să se înveţe maşina autonomă să frâneze la limitatoarele de viteză montate aleator pe carosabil. Soluţia o vor găsi inginerii inteligenţi din

Roadmap automatisiertes Fahren (English)

Sursa Foto: Continental AG

Calculatoare si Automobile: rețeta succesului economic
Foto: Zukuenftige Fahrzeug-generationen werden Daten aus dem Navigationssystem nutzen, um die vorausliegende Strecke besser ausleuchten zu koennen ? mit eHorizon-Technik.

Articol de Radu Micu, 30 mai 2016, 22:26 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18

Christian von Albrichsfeld

Fotografie de eveniment Radio Timișoara

Oamenii de afaceri din Timişoara, fie că sunt implicaţi în industria de automobile sau lucrează în domeniul informaticii, au avut ocazia să discute astăzi cu Manuel Costescu, secretar de stat în guvernul de tehnocraţi condus de premierul Dacian Cioloş. Dezbaterea a fost organizată de Camera de Comerţ şi au fost invitate autorităţile locale/judeţene, pentru a lua pulsul vieţii economice reale. Participanţii, membrii comunităţii de afaceri timişene, au rezistat cu greu tentaţiei de a face mai multe procese de intenţie guvernului, dar tânărul secretar de stat a fandat cu eleganţă, pecizând mereu că este bucuros când află problemele firmelor, le va transmite mai departe dar pentru minuni trebuie să aşteptăm. A mai spus de asemenea ca restricţiile impuse de legislaţie au de cele mai multe ori ancore solide în aspecte care scapă contestatarilor, care, de cele mai multe ori, au dreptate dar suferă din cauza tentativelor de fraudă comise de alţii şi care trebuie curmate. Un subiect foarte sensibil a fost legat de lipsa forţei de muncă, după ani de zile în care s-a vorbit despre rata şomajului. Acum, deşi mulţi oameni încă îşi caută de lucru, companiile anunţă mereu locuri disponibile. Explicaţia este simplă: se cer specializări complexe pe care piaţa forţei de muncă actuale nu le poate oferi. Pe de altă parte, aducerea unor grupuri de lucrători din Valea Jiului sau zone defavorizate (Caraş Severin, Hunedoara etc) este numai parţial o soluţie viabilă: nu e uşor pentru familii întregi să se mute, oamenii din România sunt proprietarii caselor în care locuiesc şi nu se pune problema (ca în alte ţări) numai să schimbe o chirie într-un oraş pe o alta, în zona unde e nevoie de activitatea lor. Christian von Albrichsfeld (foto, click pentru versiune măită), directorul general Continental Romania (cel mai mare angajator din zona de Vest, aflat pe punctul de a mai deschide o fabrică în Timişoara şi va fi a 4-a, cu peste 1000 de nou angajaţi) a prezentat modul în care vom conduce automobilul peste numai caţiva ani: vom interveni foarte rar în procesul dinamic al maşinii, aceasta va accelera şi va frâna singură, va opri şi va reporni în blocajele de trafic şi, practic, accidentele vor fi tot mai puţine până vor fi reduse la zero. Maşinile au acum o multitudine de senzori care măsoară caracteristicile şi anturajul maşinii, fiind capabili să monitorizeze tot mai mulţi dintre factorii externi în care se află automobilul. Cea mai mare provocare actuală este să se înveţe maşina autonomă să frâneze la limitatoarele de viteză montate aleator pe carosabil. Soluţia o vor găsi inginerii inteligenţi din

Roadmap automatisiertes Fahren (English)

Sursa Foto: Continental AG

Timişoara. În altă oridine de idei, comunitatea academică a remarcat faptul că multinaţionalele cer mereu profesori bine pregătiţi la universitate, profesori care, conform legislaţiei actuale, nu beneficiază de reducere pe impozit aşa cum se petrece în cazul informaticienilor, astfel încât majoritatea lor se orientează către un business productiv, nu rămân la catedră pentru un salariu mult mai mic, şi acela impozitat. Iar cireaşa de pe tort a fost pusă de unul dintre vorbitori: deşi multinaţionalele cer profesori buni, cum apare câte unul este angajat imediat de o multinaţională sau alta, pentru a reprezenta interesele educative ale acesteia, pe un salariu mult mai performant. Iată un cerc vicios foarte greu de spart!

Incheiem cu o statistică tristă. Iată graficul utilizării internetului și a beneficiilor sale în Europa. Ce contează că avem printre cele mai bune viteze din lume. Iată că nu ne folosește la nimic. Suntem pe ultimul loc în clasamentul european al beneficiilor informatice. E greu de crezut… dar situația este luată de Diana Andone, profesor cu multe acreditări remarcabile, angajată a Universității Politehnica de pe site-ul Comisie Europene. Ultimul loc, Romania, după Bulgaria… Incredibil!

graficul utilizari iinternetului

Fotografie de eveniment Radio Timisoara

Mai multe informații, abordări și reportaje din lumea auto pe site-ul nostru la secțiunea dedicată AUTOMOTIVE. Click

Etichete:
Progres pe Autostrada A1 Margina – Holdea: a fost străpunsă o nouă galerie de tunel
Administrație & politică marți, 11 noiembrie 2025, 08:02

Progres pe Autostrada A1 Margina – Holdea: a fost străpunsă o nouă galerie de tunel

O nouă galerie a ansamblului de tuneluri de pe secțiunea de autostradă Margina – Holdea (A1) a fost străpunsă, a anunțat directorul CNAIR,...

Progres pe Autostrada A1 Margina – Holdea: a fost străpunsă o nouă galerie de tunel
Percheziții în cazul demolării stadionului “Dan Păltinișanu” din Timișoara
Administrație & politică luni, 10 noiembrie 2025, 19:24

Percheziții în cazul demolării stadionului “Dan Păltinișanu” din Timișoara

Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Timișoara au făcut mai multe percheziții într-un dosar penal care vizează demolarea...

Percheziții în cazul demolării stadionului “Dan Păltinișanu” din Timișoara
Sistemul EES a devenit functional în vămile Jimbolia și Lunga
Administrație & politică luni, 10 noiembrie 2025, 16:53

Sistemul EES a devenit functional în vămile Jimbolia și Lunga

Sistemul european de control la frontieră a fost activat și în vămile Jimbolia și Lunga din județul Timiș. Tot de astăzi, sistemul...

Sistemul EES a devenit functional în vămile Jimbolia și Lunga
cupon de pensie
Administrație & politică luni, 10 noiembrie 2025, 13:12

Juridic | Cum pot obține cuponul de pensie?

”Cum pot obține cuponul de pensie de urmaș după tată pentru fiul meu? Am mers la Casa de Pensii să solicit cuponul, am fost trimisă la...

Juridic | Cum pot obține cuponul de pensie?
Administrație & politică luni, 10 noiembrie 2025, 08:34

Firmele care nu se înscriu în REGES riscă amenzi de la 1 ianuarie

Angajatorii care nu se înscriu în noul registru general de evidența salariaților REGES riscă amenzi de la 1 ianuarie. Termenul limită de...

Firmele care nu se înscriu în REGES riscă amenzi de la 1 ianuarie
Administrație & politică luni, 10 noiembrie 2025, 07:50

Autobuzele STPT au asigurare CASCO. Pentru tramvaie, costurile sunt prea mari

Potrivit directorului STPT, Florin Petolea, compania de transport public plătește 27.000 de lei pe lună asigurarea CASCO pentru autobuze. Problema...

Autobuzele STPT au asigurare CASCO. Pentru tramvaie, costurile sunt prea mari
Administrație & politică duminică, 9 noiembrie 2025, 17:18

Primăria Lugoj a început să verifice locuințele publice ale municipiului

Primăria Lugoj a început verificarea fondului locativ al orașului, inclusiv a locuințelor ANL, după ce societatea Meridian, care le administra,...

Primăria Lugoj a început să verifice locuințele publice ale municipiului
Administrație & politică duminică, 9 noiembrie 2025, 15:58

USR Timiș și-a ales conducerea județeană

Senatorul Sorin Șipoș a fost ales președinte al USR Timiș. El îi succede în funcție lui Dominic Fritz, care a preluat conducerea natională a...

USR Timiș și-a ales conducerea județeană