Ascultă Radio România Timișoara Live • 

Calculatoare si Automobile: rețeta succesului economic

Oamenii de afaceri din Timişoara, fie că sunt implicaţi în industria de automobile sau lucrează în domeniul informaticii, au avut ocazia să discute astăzi cu Manuel Costescu, secretar de stat în guvernul de tehnocraţi condus de premierul Dacian Cioloş. Dezbaterea a fost organizată de Camera de Comerţ şi au fost invitate autorităţile locale/judeţene, pentru a lua pulsul vieţii economice reale. Participanţii, membrii comunităţii de afaceri timişene, au rezistat cu greu tentaţiei de a face mai multe procese de intenţie guvernului, dar tânărul secretar de stat a fandat cu eleganţă, pecizând mereu că este bucuros când află problemele firmelor, le va transmite mai departe dar pentru minuni trebuie să aşteptăm. A mai spus de asemenea ca restricţiile impuse de legislaţie au de cele mai multe ori ancore solide în aspecte care scapă contestatarilor, care, de cele mai multe ori, au dreptate dar suferă din cauza tentativelor de fraudă comise de alţii şi care trebuie curmate. Un subiect foarte sensibil a fost legat de lipsa forţei de muncă, după ani de zile în care s-a vorbit despre rata şomajului. Acum, deşi mulţi oameni încă îşi caută de lucru, companiile anunţă mereu locuri disponibile. Explicaţia este simplă: se cer specializări complexe pe care piaţa forţei de muncă actuale nu le poate oferi. Pe de altă parte, aducerea unor grupuri de lucrători din Valea Jiului sau zone defavorizate (Caraş Severin, Hunedoara etc) este numai parţial o soluţie viabilă: nu e uşor pentru familii întregi să se mute, oamenii din România sunt proprietarii caselor în care locuiesc şi nu se pune problema (ca în alte ţări) numai să schimbe o chirie într-un oraş pe o alta, în zona unde e nevoie de activitatea lor. Christian von Albrichsfeld (foto, click pentru versiune măită), directorul general Continental Romania (cel mai mare angajator din zona de Vest, aflat pe punctul de a mai deschide o fabrică în Timişoara şi va fi a 4-a, cu peste 1000 de nou angajaţi) a prezentat modul în care vom conduce automobilul peste numai caţiva ani: vom interveni foarte rar în procesul dinamic al maşinii, aceasta va accelera şi va frâna singură, va opri şi va reporni în blocajele de trafic şi, practic, accidentele vor fi tot mai puţine până vor fi reduse la zero. Maşinile au acum o multitudine de senzori care măsoară caracteristicile şi anturajul maşinii, fiind capabili să monitorizeze tot mai mulţi dintre factorii externi în care se află automobilul. Cea mai mare provocare actuală este să se înveţe maşina autonomă să frâneze la limitatoarele de viteză montate aleator pe carosabil. Soluţia o vor găsi inginerii inteligenţi din

Roadmap automatisiertes Fahren (English)

Sursa Foto: Continental AG

Calculatoare si Automobile: rețeta succesului economic
Foto: Zukuenftige Fahrzeug-generationen werden Daten aus dem Navigationssystem nutzen, um die vorausliegende Strecke besser ausleuchten zu koennen ? mit eHorizon-Technik.

Articol de Radu Micu, 30 mai 2016, 22:26 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18

Christian von Albrichsfeld

Fotografie de eveniment Radio Timișoara

Oamenii de afaceri din Timişoara, fie că sunt implicaţi în industria de automobile sau lucrează în domeniul informaticii, au avut ocazia să discute astăzi cu Manuel Costescu, secretar de stat în guvernul de tehnocraţi condus de premierul Dacian Cioloş. Dezbaterea a fost organizată de Camera de Comerţ şi au fost invitate autorităţile locale/judeţene, pentru a lua pulsul vieţii economice reale. Participanţii, membrii comunităţii de afaceri timişene, au rezistat cu greu tentaţiei de a face mai multe procese de intenţie guvernului, dar tânărul secretar de stat a fandat cu eleganţă, pecizând mereu că este bucuros când află problemele firmelor, le va transmite mai departe dar pentru minuni trebuie să aşteptăm. A mai spus de asemenea ca restricţiile impuse de legislaţie au de cele mai multe ori ancore solide în aspecte care scapă contestatarilor, care, de cele mai multe ori, au dreptate dar suferă din cauza tentativelor de fraudă comise de alţii şi care trebuie curmate. Un subiect foarte sensibil a fost legat de lipsa forţei de muncă, după ani de zile în care s-a vorbit despre rata şomajului. Acum, deşi mulţi oameni încă îşi caută de lucru, companiile anunţă mereu locuri disponibile. Explicaţia este simplă: se cer specializări complexe pe care piaţa forţei de muncă actuale nu le poate oferi. Pe de altă parte, aducerea unor grupuri de lucrători din Valea Jiului sau zone defavorizate (Caraş Severin, Hunedoara etc) este numai parţial o soluţie viabilă: nu e uşor pentru familii întregi să se mute, oamenii din România sunt proprietarii caselor în care locuiesc şi nu se pune problema (ca în alte ţări) numai să schimbe o chirie într-un oraş pe o alta, în zona unde e nevoie de activitatea lor. Christian von Albrichsfeld (foto, click pentru versiune măită), directorul general Continental Romania (cel mai mare angajator din zona de Vest, aflat pe punctul de a mai deschide o fabrică în Timişoara şi va fi a 4-a, cu peste 1000 de nou angajaţi) a prezentat modul în care vom conduce automobilul peste numai caţiva ani: vom interveni foarte rar în procesul dinamic al maşinii, aceasta va accelera şi va frâna singură, va opri şi va reporni în blocajele de trafic şi, practic, accidentele vor fi tot mai puţine până vor fi reduse la zero. Maşinile au acum o multitudine de senzori care măsoară caracteristicile şi anturajul maşinii, fiind capabili să monitorizeze tot mai mulţi dintre factorii externi în care se află automobilul. Cea mai mare provocare actuală este să se înveţe maşina autonomă să frâneze la limitatoarele de viteză montate aleator pe carosabil. Soluţia o vor găsi inginerii inteligenţi din

Roadmap automatisiertes Fahren (English)

Sursa Foto: Continental AG

Timişoara. În altă oridine de idei, comunitatea academică a remarcat faptul că multinaţionalele cer mereu profesori bine pregătiţi la universitate, profesori care, conform legislaţiei actuale, nu beneficiază de reducere pe impozit aşa cum se petrece în cazul informaticienilor, astfel încât majoritatea lor se orientează către un business productiv, nu rămân la catedră pentru un salariu mult mai mic, şi acela impozitat. Iar cireaşa de pe tort a fost pusă de unul dintre vorbitori: deşi multinaţionalele cer profesori buni, cum apare câte unul este angajat imediat de o multinaţională sau alta, pentru a reprezenta interesele educative ale acesteia, pe un salariu mult mai performant. Iată un cerc vicios foarte greu de spart!

Incheiem cu o statistică tristă. Iată graficul utilizării internetului și a beneficiilor sale în Europa. Ce contează că avem printre cele mai bune viteze din lume. Iată că nu ne folosește la nimic. Suntem pe ultimul loc în clasamentul european al beneficiilor informatice. E greu de crezut… dar situația este luată de Diana Andone, profesor cu multe acreditări remarcabile, angajată a Universității Politehnica de pe site-ul Comisie Europene. Ultimul loc, Romania, după Bulgaria… Incredibil!

graficul utilizari iinternetului

Fotografie de eveniment Radio Timisoara

Mai multe informații, abordări și reportaje din lumea auto pe site-ul nostru la secțiunea dedicată AUTOMOTIVE. Click

Etichete:
Licitația pentru celula 3 a deponeului de la Ghizela, finalizată
Administrație & politică marți, 28 octombrie 2025, 17:33

Licitația pentru celula 3 a deponeului de la Ghizela, finalizată

Licitația pentru construirea celulei 3 a deponeului de la Ghizela a fost finalizată. Viitorul constructor ar urma să ofere condițiile pentru...

Licitația pentru celula 3 a deponeului de la Ghizela, finalizată
Colterm are combustibil pentru tot sezonul rece. Problemele pot apărea pe rețeaua de distribuție
Administrație & politică marți, 28 octombrie 2025, 12:51

Colterm are combustibil pentru tot sezonul rece. Problemele pot apărea pe rețeaua de distribuție

Timişorenii abonaţi la sistemul centralizat de încălzire al Colterm au asigurată încălzirea pentru sezonul rece octombrie 2025 – aprilie...

Colterm are combustibil pentru tot sezonul rece. Problemele pot apărea pe rețeaua de distribuție
Peste 800 de rampe clandestine de gunoi desființate anul acesta de pe străzile Timișoarei
Administrație & politică marți, 28 octombrie 2025, 12:35

Peste 800 de rampe clandestine de gunoi desființate anul acesta de pe străzile Timișoarei

Administrația din Timișoara continuă lupta deșeurile abandonate pe spațiul public. Numai anul acesta au fost descoperite 841 de rampe...

Peste 800 de rampe clandestine de gunoi desființate anul acesta de pe străzile Timișoarei
Afacere ilegală cu locuri de veci. Primăria Timișoara preia cimitirul de pe Calea Buziașului
Administrație & politică marți, 28 octombrie 2025, 10:17

Afacere ilegală cu locuri de veci. Primăria Timișoara preia cimitirul de pe Calea Buziașului

Mai multe locuri de veci au fost vândute, ilegal, cu mii de euro în cimitirul de pe Calea Buziașului din Timișoara. Afacerea a fost descoperită...

Afacere ilegală cu locuri de veci. Primăria Timișoara preia cimitirul de pe Calea Buziașului
Administrație & politică marți, 28 octombrie 2025, 10:06

Regenerare urbană de 2 milioane de euro la Hațeg

Reprezentanţii Primăriei Haţeg au semnat contractul de finanţare cu ADR Vest, proiectul care include 33 de zone din oraş urmând să se deruleze...

Regenerare urbană de 2 milioane de euro la Hațeg
Administrație & politică marți, 28 octombrie 2025, 10:02

Podul Solventul ar putea intra în construcție în primăvară, anunță Ruben Lațcău

Lucrările la viitorul pod Solventul din Timișoara ar putea începe în primăvara anului viitor, anunță viceprimarul Ruben Lațcău. Viceprimarul...

Podul Solventul ar putea intra în construcție în primăvară, anunță Ruben Lațcău
Administrație & politică luni, 27 octombrie 2025, 18:29

Problema deșeurilor voluminoase sau abandonate în Timișoara, încă fără soluție

Problema depozitării gunoaielor abandonate de pe străzile Timișoarei este nerezolvată la o săptămână de la închiderea deponeului de la...

Problema deșeurilor voluminoase sau abandonate în Timișoara, încă fără soluție
Administrație & politică luni, 27 octombrie 2025, 14:33

Juridic | Ce riscăm în lipsa unui contract de închiriere a locuinței?

Mă bucur să va regăsesc dragi ascultători în cadrul întâlnirii noastre săptămânale . Astăzi voi răspunde unei întrebări care ne-a fost...

Juridic | Ce riscăm în lipsa unui contract de închiriere a locuinței?