Se deschide circulaţia feroviară pe noua variantă de traseu construită între staţiile Ilia şi Mintia
Noua variantă este parte a secţiunii Gurasada - Simeria, situată pe Axa prioritară TEN - T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Braşov -Bucureşti - Constanţa.
Articol de Radio Timișoara, 10 noiembrie 2025, 16:43
Circulaţia feroviară pe noua variantă de traseu construită între staţiile Ilia şi Mintia se deschide, marţi, la ora 15:00, informează luni CFR SA.
Lucrările au fost realizate în cadrul contractului de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii căii ferate pe Tronsonul 3 Gurasada – Simeria, proiect co-finanţat din fonduri europene.
Obiectivul proiectului a fost atingerea unei viteze maxime de circulaţie de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km pentru trenurile de marfă.
Noua variantă de traseu, în lungime de 5,885 km, este mai scurtă cu 1,216 km faţă de varianta veche de traseu. În acest sens, au fost construite trei poduri feroviare peste râul Mureș a căror valoare totală estimată depăşeşte 290 milioane lei. Podurile sunt situate la intrare în localitatea Brănişca dinspre Deva, în zona Castelului Josika și la ieşirea din Brănişca spre Bretea Mureşană.
Durata de parcurgere a distanței între Mintia și Ilia se reduce la 18 – 20 de minute. După darea completă în exploatare a magistralei, timpii vor scădea la doar 8 minute pentru trenurile de călători și la 18 minute pentru cele de marfă.
În cadrul proiectului au fost construite și trei poduri noi peste râul Mureș. Noua variantă de traseu este inclusă în Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică.