Timișoara, tot mai atractivă pentru city break: un nou studiu arată ce îi cucerește pe turiști și ce îi nemulțumește
Universitatea de Vest din Timișoara, prin Departamentul de Geografie și Facultatea de Sociologie și Psihologie, împreună cu Organizația de Management al Destinației, a analizat percepțiile și experiențele vizitatorilor care ajung în oraș.
Articol de Radio Timișoara, 27 octombrie 2025, 18:41
Studiul „Timișoara prin ochii turiștilor: percepții, experiențe și recomandări” analizează gradul de satisfacție față de infrastructura turistică, ospitalitate, curățenie, oferta culturală și atmosfera urbană.
Studiul arată o schimbare clară în profilul turiștilor și oferă indicii importante despre ce funcționează sau nu în turismul timișorean.
Coordonatorul cercetării, conf. univ. dr. Alexandru Drăgan, spune că profilul turistului s-a schimbat semnificativ în ultimii ani.
„Turismul de business este în regres, iar turismul de city break este în creștere. Aceasta este și o bună oportunitate pentru cel care vine pentru city break, are mai mult timp să descopere Timișoara — asta din punct de vedere al profilului turistic. Din punct de vedere al comportamentului și satisfacției, constatăm mai multe lucruri. Primul ar fi că le place orașul, le place atmosfera urbană, le place că avem cea mai mare zonă pietonală din România. În schimb, ce funcționează mai puțin bine e legat de infrastructură, de conectivitate, de limbile în care e promovat orașul. Cei mai mulți sunt români, cam o treime. Pe locul 2 sunt sârbii, apoi germanii, italienii, francezii și spaniolii”, spune Alexandru Drăgan.
Este cea de-a treia ediție a studiului „Timișoara prin ochii turiștilor”, după cele realizate în 2017 și 2019.
Potrivit datelor de la Institutul Național de Statistică, în 2024 Timișoara a atras peste 286.000 de turiști, iar în perioada martie–iunie — intervalul în care s-a desfășurat studiul — au fost înregistrați aproximativ 95.000 de vizitatori.