Documentele solicitate de timișoreni la primărie, eliberate prin e-mail
În procesul de digitalizare a fost introdusă şi autorizarea online a circulaţiei vehiculelor cu tonaj mare, care tranzitează Timișoara.

Articol de Radio Timișoara, 16 septembrie 2025, 11:33
Primăria Timişoara eliberează instant, pe mail, din această săptămână, documente solicitate de cetăţeni. Printre documente se numără certificatul fiscal pentru bancă, programul Rabla sau panouri fotovoltaice.
Primarul Dominic Fritz anunță că a fost introdusă şi autorizarea online a circulaţiei vehiculelor cu tonaj mare, care tranzitează oraşul. Din cele peste 250 de solicitări doar două mai sunt depuse fizic la Camera 12, restul fiind formulate online de acasă sau de la birou.
Cei care plătesc cu cardul primesc autorizaţia în câteva minute şi fiecare document are un cod QR pentru verificarea rapidă pe teren.
În urmă cu două săptămâni, peste 500 de cutii cu documente oficiale au fost deja transferate din arhiva primăriei, în cadrul celui mai amplu proces de digitalizare a fondului documentar.
Cel mai vechi document pregătit pentru transfer din arhiva sediului central datează din 1978, dar există şi acte mai vechi, din anii ’50, păstrate într-un spaţiu din oraş.
Procesul de retrodigitalizare va permite consultarea online, fără a mai fi nevoie de deplasare la arhivă. Depozitarea fizică a documentelor se va face în condiţii conforme cu reglementările Arhivelor Naţionale.