Categorii: Agricultură

Akademika Market, noul concept de magazin lansat de Universitatea de Științele Vieții din Timișoara

Universitatea de Științele Vieții din Timișoara a lansat un nou concept, Akademika Market, o băcănie unde se găsesc produse proaspete ori preparate de micii artizani ai bucătăriei tradiționale.
Claudiu este un student care face practică în microexploatația care se ocupă de produse de panificație.
„Sunt încântat deoarece chestiile teoretice pe care le-am învățat în școală pot să le aplic în practică. Învăț lucruri noi, de la cele teoretice, am văzut cum merge un flux tehnologic și pot să calculez randament, pierderi, totul”, spune Claudiu.
Înscrisă la doctorat, Cristina Dragomir coordonează echipa de panificație. Academica Market este un concept bun, spune tânăra cercetătoare.
“Profesional pot să spun că a început ca o pasiune. Sunt absolventă a Universității. Este un concept să mâncăm mai sănătos, fără amelioratori, fără tot felul de adaosuri, grăsimi și sperăm să fie pe placul tuturor. Producem, momentan, pentru cantină pâine și oricum o să producem și pentru magazin”, spune Cristina Dragomir.
Cu specialități din lapte, mezeluri, conserve, legume de sezon, ouă proaspete și pește viu, magazinul de prezentare are produse variate. Toate însă stau puțin pe raft, pentru că sunt făcute fără adaosuri, iar produsele tradiționale ecologice sunt foarte perisabile.
“După cum vedeți, avem destul de multe produse bio, avem produse naturale, toate sunt ale producătorilor locali. Se comercializează paste făinoase, mezeluri, brânzeturi, gemuri, murături, miere, patiserie, panificație. Avem pește din producție proprie, la piscicultură, cegă și somn, brânzeturi, telemea de vacă, telemea de oaie. Toate sunt produse din Banat, Timiș, Caraș-Severin și Arad”, spune responsabilul Academica Market, Alexandru Făgăraș.

Microexploatațiile pot servi drept model de business pentru studenții practicanți, subliniază profesorul Ioan Dumitrescu.
“Din brânză sunt diferite variante cu măsline, cu mărar, cu chimen, este ambalată, produsă la noi. Important este că în hrana vacilor de lapte, furajele de volum, care prezintă 70-80% din rație, sunt furaje bio. Nu utilizăm insecticide, erbicide, îngrășăminte. Singurul îngrășământ utilizat este gunoiul de grajd. Noi avem centre de microproducție, care servesc a modele pentru studenți, dacă vor să deschidă o afacere”, spune Ioan Dumitrescu.
Magazinul este oficial deschis publicului începând de astăzi. Galantarele și rafturile vor oferi mereu ceva diferit, mai ales la capitolul legume-fructe, având în vedere caracterul lor sezonier.
În viitor, reprezentanții universității intenționează să cumpere o moară pentru măcinat grâu, dar și o linie de producere a sucurilor naturale.

Ascultați reportajul realizat de Ioana Sapianu.

Articole asemănătoare

Food Intel Forum, duminică, la “Diminețile satului”

Food Intel Forum AQUA Carpatica s-a desfășurat în două locații de excepție, respectiv Universitatea de…

8 ore ago

CSM Deva ratează promovarea directă în Liga Florilor

Formația olteană s-a impus clar, 32-22, după ce avea un avans de șapte goluri încă…

8 ore ago

SCM Timișoara câștigă în Maramureș și urcă în fruntea clasamentului

Partida a început cu o greșeală defensivă a echipei timișorene, care a dus la eseul…

10 ore ago

AUDIO | CSM Oradea versus U BT Cluj, pentru a treia oară în finala campionatului

Sezonul 2022/23 s-a încheiat cu victoria lui U-BT Cluj-Napoca, după 4-2 la general în finala cu CSM Oradea.Prima finală între aceste…

11 ore ago

Cu o echipă de juniori în teren, Corvinul încheie sezonul cu un eşec la Mioveni

Asta deşi gazdele au deschis scorul destul de repede, în minutul 8, prin experimentatul Blănaru.…

11 ore ago

AUDIO | Cu emoţii pe final, dar Dumbrăviţa rămâne în Liga a doua!

Unicul gol al timişenilor a venit de la un jucător al... oaspeţilor! În minutul zece,…

13 ore ago