Ascultă Radio Timișoara Live

Mașina Anului 2021: Candidat Renault Captur

Eveniment superlativ organizat de APAR: Asociația Presei Auto din România. Radu Micu, Oglinda Retrovizoare la Radio Timișoara din 2001 este membru al juriului național. Jurizarea va avea loc după sesiunea de testare națională din 9 decembrie 2020, la Academia Titi Aur. Până în ziua votării vor fi disponibile prezentări similare pentu toate cele 7 candidate.

Mașina Anului 2021: Candidat Renault Captur
Foto: 2019 - Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

Articol de Radu Micu, 7 decembrie 2020, 21:28 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:14

Renault Captur se vinde la prețuri care încep imediat după 15,000 EUR pentru benzinarul de 101 CP și de peste 20,000 EUR pentru versiunea Diesel de 95 CP. Versiunea ideală acum ca raport între preț și dinamică este propulsată de benzinarul de 131 CP pentru care casa franceză cere aproape 20,000 EUR.

Aceeași versiune dar cu motorul mai slab costa cu aprximativ 1500 EUR mai puțin, dar economia nu se justifică. La bani și mai puțini există Ford Puma, Mazda CX-3 sau Hyundai Kona, dar prețul mai mic se regasește în echipamente standard mai puține. Iar economia nu e mare.

Revine dictonul care le cere oamenilor să știe exact ce vor în momentul în care își cumpără mașină. Numai așa pot alege bine pentu ei. Iar ceilalți îi invidiază oricum.

Pentru Captur e disponibil și motorul Diesel de 116 CP, dar a fost gândit și un benzinar de 154 CP, firește, mai scumpe. Se poate comanda și versiunea hibrid benzina/GPL  sau chiar versiuena E-TECH Plug-In de 159 CP care dezvoltă rulaj pur electric pentru 50 de km. Costă ceva mai mult de 30,000 EUR.

Nu există, actualmente, competitor direct: Kia Niro 1,6 PHEV este cu 13 cm mai lung, Jeep Renegade 4XE sau Mini Countryman SE ALL4 sunt mai puternice, mai scumpe și au tracțiune 4×4. Captur nu are.

Versiunea hibrid-electrică pierde 157 L în spațiul oferit de portbagaj pentru gama Renault Captur. Funcționarea este silențioasă: abia la sarcină maximă se aude motorul termic, dar nu într-atât încât să deranjeze.

Încarcarea la maximum a bateriei se face în 5 ore la sistemul de 2,4 kW sau 3 ore la 3,7 kW, conform producătorului.

Propulsia este asigurata de benzinarul de 1,6 L și 91 CP, fără Turbo, și cu câteva ajustări, plus 2 motoare electrice (20, respectiv 50 CP), care lucrează, ambele, ca generatoare iar cel mare popate fi și propulsor independent. Motorul electric poate propulsa modelul separat sau împreună cu alt motor, depinde ce regim de putere este necesar și gradul de încărcare disponibil. Viteza maximă atinsă în regim pur electric este de 135 km/h.

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

Bateria care le deservește are o putere crescută, de  9,8/7,5 kWh iar priza de încărcare este în partea din dreapta spate, la fel ca priza de alimentare actuală pentru benzină sau motorină.

Tabloul de bord arată distanța care mai poate fi parcursă în mod electric și cât timp e necesar pentru reîncărcarea completă.

Revenim la modelul de bază Renault Captur, benzină sau Diesel. Transmisia poate fi manuală în 5 sau 6 trepe sau automatica, dublu ambreiaj, în 7 trepte. Tracțiunea este față, dar constructorul nu exclude realizarea unui sistem 4×4 în viitor. De ocamdată nu l-a dotat. Nu există selector pentu controlu/setareal stabilității.

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

Benzinarul de 101 CP, în 3 cil, nu are filtru de particule. Restul motoarelor sunt în 4 cil. și au filtru de particule (mai mult, versiunea Diesel are un reductor catalitic AdBlue). În afară de versiunea E-TECH, toate motoarele au Turbină.

Panoul de bord este complet diferit de prima generație și similar cu modelul Clio 2019. Materialele sunt de calitate mai bună iar informația este mult mai complexă și mai bine structurată. Ramâne raportată, firește, la nivelul de echipare ales.

Sistemul multimedia este de generație nouă cu ecran de 7 sau 9,3 inch și se conectează la google, gestionând astfel inclusiv funcții de trafic și navigare. Se numește EASY LINK și este compatibil Android Auto și Apple CarPlay.

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

A rămas valabilă funcția de mutare față/spate a banchetei, plaja fiind de 16 cm (a crescut cu 4 cm). Volumul portbagajului este de 422 L cu bacnheta spate împinsă complet în spate și respectiv 536 L la punctul opus (la Diesel, din cauza rezervorului AdBlue, portbagajul oferă 406 la 520 L).

Toate modelele candidate sunt/vor fi publicate la sectorul dedicat informatiilor auto de pe site

Radu Micu, Oglinda Retrovizoare

Garry Kasparov vine la Timișoara, la Tech Talks by UPT
Știință și tehnologie vineri, 22 martie 2024, 14:31

Garry Kasparov vine la Timișoara, la Tech Talks by UPT

Universitatea Politehnica din Timișoara lansează oficial ediția din acest an a evenimentului Tech Talks by UPT. Evenimentul se desfășoară sub...

Garry Kasparov vine la Timișoara, la Tech Talks by UPT
Primul Makerspace, centru de știință și tehnologie, deschis la Biblioteca Județeană Arad
Știință și tehnologie sâmbătă, 27 ianuarie 2024, 14:37

Primul Makerspace, centru de știință și tehnologie, deschis la Biblioteca Județeană Arad

Makerspace este un centru sau un laborator de creație dedicat tinerilor care pot pune în practică teoria învățată la școală cu ajutorul...

Primul Makerspace, centru de știință și tehnologie, deschis la Biblioteca Județeană Arad
Invenția inedită a unui arădean protejează animalele de companie de zgomotul artificiilor
Știință și tehnologie marți, 23 ianuarie 2024, 08:30

Invenția inedită a unui arădean protejează animalele de companie de zgomotul artificiilor

Un arădean a confecționat un dispozitiv, sub formă de cască, prin care animalele sunt protejate de zgomotele puternice, în special de la petarde...

Invenția inedită a unui arădean protejează animalele de companie de zgomotul artificiilor
medalii de aur pentru inventatorul hunedorean Corneliu Birtok Băneasă
Știință și tehnologie luni, 22 ianuarie 2024, 07:00

Filtru de aer care neutralizează microbii din spațiile medicale, creat de inventatorul Corneliu Birtok-Băneasă

Documentaţia pentru brevetarea invenţiei a fost depusă la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci. Inventatorul devean Corneliu...

Filtru de aer care neutralizează microbii din spațiile medicale, creat de inventatorul Corneliu Birtok-Băneasă
Știință și tehnologie miercuri, 18 ianuarie 2023, 15:43

Ofensiva chinezească se transformă în tăvălug!

Producătorul chinez de automobile BYD va începe să vândă vehicule electrice în Regatul Unit deja în acest trimestru! Mașinile electrice ocupa...

Ofensiva chinezească se transformă în tăvălug!
Știință și tehnologie luni, 16 ianuarie 2023, 15:28

Cresc speranţele geo-strategice după decizia Indiei de a fabrica baterii auto în Europa!

Tata India, proprietarul mărcilor britanice Jaguar şi Land Rover, caută să mute în Europa producţia de baterii pentru modele electrice. Grupul...

Cresc speranţele geo-strategice după decizia Indiei de a fabrica baterii auto în Europa!
Știință și tehnologie luni, 9 ianuarie 2023, 09:05

Calendarul Saloanelor Auto Mondiale din 2023

Ceea ce fusese odata o afacere complexa cu un meniu bogat, a ramas o amintire palida: calendarul saloanelor auto s-a restrans pana la un nivel la...

Calendarul Saloanelor Auto Mondiale din 2023
Știință și tehnologie vineri, 11 noiembrie 2022, 14:50

Extinderea facilităţilor de producţie la cel mai mare angajator din zonă!

Timișoara, 11 noiembrie 2022. Continental, companie tehnologică a finalizat construcția celei de-a treia extinderi a fabricii de componente...

Extinderea facilităţilor de producţie la cel mai mare angajator din zonă!