Mașina Anului 2021: Candidat Renault Captur

Eveniment superlativ organizat de APAR: Asociația Presei Auto din România. Radu Micu, Oglinda Retrovizoare la Radio Timișoara din 2001 este membru al juriului național. Jurizarea va avea loc după sesiunea de testare națională din 9 decembrie 2020, la Academia Titi Aur. Până în ziua votării vor fi disponibile prezentări similare pentu toate cele 7 candidate.

Renault Captur se vinde la prețuri care încep imediat după 15,000 EUR pentru benzinarul de 101 CP și de peste 20,000 EUR pentru versiunea Diesel de 95 CP. Versiunea ideală acum ca raport între preț și dinamică este propulsată de benzinarul de 131 CP pentru care casa franceză cere aproape 20,000 EUR.

Aceeași versiune dar cu motorul mai slab costa cu aprximativ 1500 EUR mai puțin, dar economia nu se justifică. La bani și mai puțini există Ford Puma, Mazda CX-3 sau Hyundai Kona, dar prețul mai mic se regasește în echipamente standard mai puține. Iar economia nu e mare.

Revine dictonul care le cere oamenilor să știe exact ce vor în momentul în care își cumpără mașină. Numai așa pot alege bine pentu ei. Iar ceilalți îi invidiază oricum.

Pentru Captur e disponibil și motorul Diesel de 116 CP, dar a fost gândit și un benzinar de 154 CP, firește, mai scumpe. Se poate comanda și versiunea hibrid benzina/GPL  sau chiar versiuena E-TECH Plug-In de 159 CP care dezvoltă rulaj pur electric pentru 50 de km. Costă ceva mai mult de 30,000 EUR.

Nu există, actualmente, competitor direct: Kia Niro 1,6 PHEV este cu 13 cm mai lung, Jeep Renegade 4XE sau Mini Countryman SE ALL4 sunt mai puternice, mai scumpe și au tracțiune 4×4. Captur nu are.

Versiunea hibrid-electrică pierde 157 L în spațiul oferit de portbagaj pentru gama Renault Captur. Funcționarea este silențioasă: abia la sarcină maximă se aude motorul termic, dar nu într-atât încât să deranjeze.

Încarcarea la maximum a bateriei se face în 5 ore la sistemul de 2,4 kW sau 3 ore la 3,7 kW, conform producătorului.

Propulsia este asigurata de benzinarul de 1,6 L și 91 CP, fără Turbo, și cu câteva ajustări, plus 2 motoare electrice (20, respectiv 50 CP), care lucrează, ambele, ca generatoare iar cel mare popate fi și propulsor independent. Motorul electric poate propulsa modelul separat sau împreună cu alt motor, depinde ce regim de putere este necesar și gradul de încărcare disponibil. Viteza maximă atinsă în regim pur electric este de 135 km/h.

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

Bateria care le deservește are o putere crescută, de  9,8/7,5 kWh iar priza de încărcare este în partea din dreapta spate, la fel ca priza de alimentare actuală pentru benzină sau motorină.

Tabloul de bord arată distanța care mai poate fi parcursă în mod electric și cât timp e necesar pentru reîncărcarea completă.

Revenim la modelul de bază Renault Captur, benzină sau Diesel. Transmisia poate fi manuală în 5 sau 6 trepe sau automatica, dublu ambreiaj, în 7 trepte. Tracțiunea este față, dar constructorul nu exclude realizarea unui sistem 4×4 în viitor. De ocamdată nu l-a dotat. Nu există selector pentu controlu/setareal stabilității.

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

Benzinarul de 101 CP, în 3 cil, nu are filtru de particule. Restul motoarelor sunt în 4 cil. și au filtru de particule (mai mult, versiunea Diesel are un reductor catalitic AdBlue). În afară de versiunea E-TECH, toate motoarele au Turbină.

Panoul de bord este complet diferit de prima generație și similar cu modelul Clio 2019. Materialele sunt de calitate mai bună iar informația este mult mai complexă și mai bine structurată. Ramâne raportată, firește, la nivelul de echipare ales.

Sistemul multimedia este de generație nouă cu ecran de 7 sau 9,3 inch și se conectează la google, gestionând astfel inclusiv funcții de trafic și navigare. Se numește EASY LINK și este compatibil Android Auto și Apple CarPlay.

2019 – Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce

A rămas valabilă funcția de mutare față/spate a banchetei, plaja fiind de 16 cm (a crescut cu 4 cm). Volumul portbagajului este de 422 L cu bacnheta spate împinsă complet în spate și respectiv 536 L la punctul opus (la Diesel, din cauza rezervorului AdBlue, portbagajul oferă 406 la 520 L).

Toate modelele candidate sunt/vor fi publicate la sectorul dedicat informatiilor auto de pe site

Radu Micu, Oglinda Retrovizoare

Articole asemănătoare

CSM Oradea a provocat prima înfrângere Clujului și a relansat finala de baschet

CSM Oradea a fructificat avantajul terenului propriu în partida a treia din finala Ligii Naționale.…

2 ore ago

Festivalul Narciselor de la Sălaşu de Sus, la o nouă ediţie

O nouă ediţie a Festivalului Narciselor are loc, sâmbătă şi duminică, în comuna Sălaşu de…

8 ore ago

Noaptea muzeelor: Video-mapping la Castelul Corvinilor și protest în mai multe muzee din județul Hunedoara

Noaptea Muzeelor se va desfășura, în această seară, în muzeele din județul Hunedoara, însă în…

8 ore ago

SCM Timișoara încheie turul pe primul loc / AUDIO

SCM Timișoara a jucat pe teren propriu etapa a V-a, ultima din turul Ligii de…

9 ore ago

Războiul continuă: „ Meszar, soția lui Meszar, secretara și câțiva angajați”, învinși în instanță

Suporterii arădeni au obținut anularea în instanță a unei decizii luate de conducerea clubului în…

14 ore ago

Pleacă golgeterul. Cum va arăta Corvinul 2024/2025? | AUDIO

Corvinul Hunedoara a reușit în acest sezon să facă minuni cu un lot de autohtoni.…

15 ore ago