Ascultă Radio Timișoara Live

Mașina Anului 2021: Candidat Skoda Octavia

Eveniment superlativ organizat de APAR: Asociația Presei Auto din România. Radu Micu, Oglinda Retrovizoare la Radio Timișoara din 2001 este membru al juriului național. Jurizarea va avea loc după sesiunea de testare națională din 9 decembrie 2020, la Academia Titi Aur. Până în ziua votării vor fi disponibile prezentări similare pentu toate cele 7 candidate.

Mașina Anului 2021: Candidat Skoda Octavia

Articol de Radu Micu, 8 decembrie 2020, 12:05 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:14

Skoda Octavia își ademenește clienții la prețuri ce încep de la 18,000 EUR în România conform site-ului de marca și respectiv 22,000 EUR pe continent. Există versiunea berlina și combi/break/station wagon și nu lipsește nici extravaganța sportivă RS. Există versiuni de motorizare simplă pe benzină, fara hibridizare: (110 și 150 CP) plus Diesel de 116 și 150 CP. Versiunile hibride sunt: 110 CP light hybrid și 204 CP plug-in, pentru care se cer, la bază, aproape 35,000 EUR.

Ramâne disponibilă gama sportivă RS, care urcă plaja la 245 CP.

Caroseria măsoara 4,69 m lungime și 1,83 m lățime, ceea ce face noua generație mai lungă si mai lată. Ampatamentul de 2,69 m nu se schimbă. Modelul utilizează platforma MQB a concernului, pe care Octavia 4 o împarte cu VW Golf 8, Audi A3 Sportback sau SEAT Leon.

Avem un model mai mare decât generația anterioară, principalul plus fiind la locurile din față (dacă 4 cm conteaza… aici :).

Portbagajul de 600 de L este mai mare decât al generației precedente iar sistemul multimedia vine în 4 versiuni disponibile, depinde câtă importanță conferă clienții acestui aspect. Există compatibilitate completă cu sistemele Android Auto, Apple Car Play și Mirrorlink.

Cele 4 se și numesc într-un mare fel: Swing, Bolero, Amundsen și Columbus (ecrane de 8 sau 10 inch) și oferă funcția de control  prin gesturi sau recunoaștere vocală. Există tuner TV (de parcă asta ne-ar mai lipsi), radio digital și alte asemenea.

Gama de benzinare se întinde între 1.0 TSI de 110 CP, transmisie manuală în 6 trepte, continuă cu 1.5 TSI de 150 CP cu aceeași transmisie și anunță un posibil 2.0 TSI de 190 CP și transmisie automatică în 7 rapoarte, model indisponibil momentan, dar cumva în plan.

La hibrid avem aceleași motoare cu același regim declarat de putere, electricul venind sa ajute propulsia în sarcină, la nevoie. Ambele, 110 și 150 CP sunt conectate acum la transmisia automatică în 7 trepte.

Pe gama Diesel există un singur motor, clasicul 2.0 TDI, setat la 116 CP sau 150 CP, fiind disponibilă atât cutia manuala în 6 cât și automatica în 7 rapoarte, dar e posibil să apară curând și versiunea de 200 CP, cu transmisia automatică în 7 rapoarte.

Se vorbește și despre perspectiva propulsiei pe gaz natural compresat, 130 CP din motorul TSI de 1,5 L G-TEC (nu se promovează/livrează în România, standardul nostru este GPL).

Avem însă un plug-in hibrid, indisponibil momentan în România, cu TSI de 1.4 L iV de 204 CP si transmisie automatică în 6 trepte.

Conlucrează pentru asta benzinarul de 1.4 L și 156 CP plus un motor electric de 102 CP conectat la o baterie LiIohn de 13 kWh. Puterea maximă transmisă la roți este de 204 CP iar autonomia versiunii electrice este de 55 km.

În România este disponibilă versiunea Light Hybrid (TSI 1.0 L, 110 CP). În Europa e disponibil din septembrie 2020.

Motoarele sunt asistate de turbină și benefciază de filtru de particule.  Aflăm din context că benzinarele de 110 și 150 CP pot beneficia de hibridizare ușoara, de unde deducem că vom putea, încet/încet, să ne hibridizăm noi înșine mașinile, așa cum le alegem culoarea sau nivelul de calitate al materialelor, transmisia, echiparea. Vom alege dacă vrem hibrid sau nu până va deveni obligatoriu apoi vom trece la un alt nivel.

Selectorul transmisiei automatice în 7 rapoarte este o noutate și acționează electronic. Numai mie îmi seamănă cu Play Station 3, 4 sau 5?

Toate modelele candidate sunt/vor fi publicate la sectorul dedicat informatiilor auto de pe site

Radu Micu, Oglinda Retrovizoare

Garry Kasparov vine la Timișoara, la Tech Talks by UPT
Știință și tehnologie vineri, 22 martie 2024, 14:31

Garry Kasparov vine la Timișoara, la Tech Talks by UPT

Universitatea Politehnica din Timișoara lansează oficial ediția din acest an a evenimentului Tech Talks by UPT. Evenimentul se desfășoară sub...

Garry Kasparov vine la Timișoara, la Tech Talks by UPT
Primul Makerspace, centru de știință și tehnologie, deschis la Biblioteca Județeană Arad
Știință și tehnologie sâmbătă, 27 ianuarie 2024, 14:37

Primul Makerspace, centru de știință și tehnologie, deschis la Biblioteca Județeană Arad

Makerspace este un centru sau un laborator de creație dedicat tinerilor care pot pune în practică teoria învățată la școală cu ajutorul...

Primul Makerspace, centru de știință și tehnologie, deschis la Biblioteca Județeană Arad
Invenția inedită a unui arădean protejează animalele de companie de zgomotul artificiilor
Știință și tehnologie marți, 23 ianuarie 2024, 08:30

Invenția inedită a unui arădean protejează animalele de companie de zgomotul artificiilor

Un arădean a confecționat un dispozitiv, sub formă de cască, prin care animalele sunt protejate de zgomotele puternice, în special de la petarde...

Invenția inedită a unui arădean protejează animalele de companie de zgomotul artificiilor
medalii de aur pentru inventatorul hunedorean Corneliu Birtok Băneasă
Știință și tehnologie luni, 22 ianuarie 2024, 07:00

Filtru de aer care neutralizează microbii din spațiile medicale, creat de inventatorul Corneliu Birtok-Băneasă

Documentaţia pentru brevetarea invenţiei a fost depusă la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci. Inventatorul devean Corneliu...

Filtru de aer care neutralizează microbii din spațiile medicale, creat de inventatorul Corneliu Birtok-Băneasă
Știință și tehnologie miercuri, 18 ianuarie 2023, 15:43

Ofensiva chinezească se transformă în tăvălug!

Producătorul chinez de automobile BYD va începe să vândă vehicule electrice în Regatul Unit deja în acest trimestru! Mașinile electrice ocupa...

Ofensiva chinezească se transformă în tăvălug!
Știință și tehnologie luni, 16 ianuarie 2023, 15:28

Cresc speranţele geo-strategice după decizia Indiei de a fabrica baterii auto în Europa!

Tata India, proprietarul mărcilor britanice Jaguar şi Land Rover, caută să mute în Europa producţia de baterii pentru modele electrice. Grupul...

Cresc speranţele geo-strategice după decizia Indiei de a fabrica baterii auto în Europa!
Știință și tehnologie luni, 9 ianuarie 2023, 09:05

Calendarul Saloanelor Auto Mondiale din 2023

Ceea ce fusese odata o afacere complexa cu un meniu bogat, a ramas o amintire palida: calendarul saloanelor auto s-a restrans pana la un nivel la...

Calendarul Saloanelor Auto Mondiale din 2023
Știință și tehnologie vineri, 11 noiembrie 2022, 14:50

Extinderea facilităţilor de producţie la cel mai mare angajator din zonă!

Timișoara, 11 noiembrie 2022. Continental, companie tehnologică a finalizat construcția celei de-a treia extinderi a fabricii de componente...

Extinderea facilităţilor de producţie la cel mai mare angajator din zonă!