Juridic | Îți poți recupera banii pe bilet în urma unui spectacol amânat?

Mă bucur să vă reîntâlnesc, dragi ascultători, în cadrul rubricii noastre juridice !

Întrebarea la care vom raspunde astăzi ne-a fost adresată de un ascultător din Timișoara, care ne-a prezentat următoarea situație: „Anul trecut, am cumpărat de pe o platformă online, bilete la un spectacol de Crăciun care trebuia să se țină în data de 21.12.2022. Cu câteva zile înainte de spectacol, organizatorii ne-au anunțat că spectacolul se amână pentru data de 12.01.2023. Eu nu am dorit să particip la acel spectacol, pentru că nu l-am mai considerat adecvat după perioada sărbătorilor de iarnă, așa încât am solicitat restituirea banilor plătiți pe bilete. Am fost refuzat însă, pe motiv că spectacolul nu s-a anulat, ci doar s-a reprogramat. Nu stiu dacă este corect sau nu să se procedeze în acest mod, nu am mai făcut nimic după aceea, însă aș vrea să stiu cum ar trebui procedat în astfel de cazuri, daca se mai ivesc ».

Voi raspunde precizând încă de la început că persoanele care achiziționează bilete la spectacole au calitatea de consumatori, beneficiind de protecția legislației specifice în acest domeniu. Astfel, consumatorii au dreptul de a fi informați în mod complet, corect și precis asupra caracteristicilor esențiale ale biletelor de spectacole, în vederea unei alegeri raționale, în conformitate cu interesele lor, astfel încât să fie în masură să le utilizeze, potrivit destinației acestora, în deplină securitate.

Biletul de spectacol achiziționat de o persoană reprezintă un contract încheiat între vânzătorul biletelor și cumpărătorul acestora, contract care dă dreptul la despăgubire pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale.

Tocmai în considerarea acestui caracter contractual, pe site și/sau pe biletul de spectacol trebuie trecute câteva elemente esențiale, precum:

o             data, ora, locația,

o             denumirea, adresa poștală, număr de telefon și adresa de e-mail,

o             prețul total cu toate taxele incluse,

o             modalitatea de plată și livrare, inclusiv data până la care vânzătorul de bilete se angajează să livreze biletul de spectacol,

o             politica de soluționare a reclamațiilor,

o             durata de valabilitate a contractului, precum și condițiile de încetare și penalitățile aplicabile, după caz. În cazul unui bilet de spectacol, contractul încetează imediat după terminarea spectacolului,

o             despăgubirile aplicabile și procedura de acordare a acestora în cazul în care spectacolul se anulează sau se reprogramează,

o             opțiunea consumatorului de a include sau nu datele sale cu caracter personal în baza de date în vederea furnizării de informațîi privind abonațîi sau de registre ale abonaților

Aceasta informare se realizează, în mod obligatoriu, înainte ca un bilet să fie achiziționat. Informarea trebuie să fie vizibilă, lizibilă și ușor de înțeles, poziționată într-un loc ușor de observat pentru cititorul site-ului.

Informațiile de pe platforma de achiziționare de bilete, dar și de pe bilet trebuie să fie scrise în limba română, fără a se exclude prezentarea acestora și în alte limbi. Toate aceste informațîi fac parte integrantă din contract.

Momentul în care cumpărătorul a plătit biletul se consideră momentul încheierii contractului – momentul la care se realizează acordul de voință al părților.

Vânzătorul biletelor își asumă integral răspunderea pentru eventualele întârzieri, amânări, anulari sau alte probleme în legatură cu evenimentul.

Returnarea contravalorii biletului se poate face doar în cazul în care se anulează sau se reprogramează spectacolul.

În cazul biletelor de spectacole achiziționate online cumpărătorul nu se poate răzgândi în cele 14 zile pe care le știm deja de la cumpărăturile online.

Prin urmare, în cazul descris de ascultătorul nostru, reprogramarea concertului de Crăciun după perioada sărbătorilor de iarna reprezintă o încălcare a drepturilor sale de consumator, situație care îi permite acestuia să se adreseze cu o sesizare Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care, în urma verificărilor pe care le efectuează, poate dispune atât sancționarea comerciantului vinovat, cât și obligarea acestuia la despăgubirea consumatorului prin restituirea contravalorii biletelor achiziționate.

Sunt avocat Florentina Folea și aștept în continuare întrebările dumneavoastră la adresa de e-mail secretariat@radiotimisoara.ro  sau prin posta pe adresa Radio Timișoara din str.Pestalozzi nr.14A.

Vă mulțumesc!

 

(Foto: pixabay.com)

Articole asemănătoare

AUDIO | CSM Oradea versus U BT Cluj, pentru a treia oară în finala campionatului

Sezonul 2022/23 s-a încheiat cu victoria lui U-BT Cluj-Napoca, după 4-2 la general în finala cu CSM Oradea.Prima finală între aceste…

54 de minute ago

Cu o echipă de juniori în teren, Corvinul încheie sezonul cu un eşec la Mioveni

Asta deşi gazdele au deschis scorul destul de repede, în minutul 8, prin experimentatul Blănaru.…

o oră ago

AUDIO | Cu emoţii pe final, dar Dumbrăviţa rămâne în Liga a doua!

Unicul gol al timişenilor a venit de la un jucător al... oaspeţilor! În minutul zece,…

2 ore ago

AUDIO | Rednic, înainte de Dinamo – UTA: „Există anumite suspiciuni care nu își au rostul!”

Antrenorul Mircea Rednic vrea victoria și în fața fostei sale echipe, deși numărul absenților din lot…

5 ore ago

Străzi închise în weekend la Timișoara pentru evenimente sportive și reparații

Potrivit Comisiei de circulație, sâmbătă, între orele 9,00 și 19,00, circulația va fi oprită pe…

6 ore ago

Expoziție cu peste 300 de caricaturi și lucrări umoristice la Timișoara

O expoziție de lucrări umoristice inspirate din societatea actuală este deschisă, în această perioadă, la…

7 ore ago