Numărul persoanelor care nu pleacă în vacanţă s-a redus la jumătate, în ultimii zece ani, iar jumătate din populaţie pleacă în vacanţe interne, în timp ce turismul extern aproape s-a triplat, relevă datele unui studiu realizat de un tur-operator.
‘Analizăm piaţa de turism periodic, cifrele obiective fiind singurele pe baza cărora putem construi strategii şi elabora direcţii de acţiune. Turismul românesc s-a dezvoltat spectaculos în ultimii 10 ani, românii călătoresc mai mult şi sunt mult mai avizaţi ca în trecut’, a declarat Adrian Voican, iniţiatorul sondajului, director general Bibi Touring şi preşedintele comisiei de marketing a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.
În ultimii zece ani, consumul turistic a crescut cu 39%, cel mai mare aport la această creştere avându-l persoanele cu vârsta de peste 55 de ani (+ 35%) din total de creştere, urmate de ‘aspiranţi’ (26-35 ani) cu 21%.
O altă concluzie importantă este dată de faptul că, în ultimii 10 ani, persoanele cu venituri mici (sub 200 euro/persoană) au contribuit cu cea mai mare creştere la consumul turistic (+17%), fapt datorat ofertelor speciale de tipul ‘Înscrieri Timpurii’, bazate pe reduceri pentru achiziţia din timp a biletelor, oferte care nu existau înainte. În schimb, persoanele cu venituri mai mari şi-au păstrat consumul turistic, renunţând totuşi la vacanţele extravagante de tip ‘once in a life time’.
‘Consumul intern rămâne constant la pragul de 50% din total populaţie, dar se dezvoltă accelerat turismul extern şi vacanţele mixte (intern + extern) Apetitul românilor pentru vacanţele externe a crescut de 2 ori şi jumătate în ultimii zece ani, de la 9% în 2004, la 24% în 2014. Mai mult, unul din trei turişti români apelează la serviciile unei agenţii de turism pentru a cumpăra o vacanţă’, spune Adrian Voican.
În 2014, cei mai apropiaţi de serviciile agenţiilor de turism au fost cei care au cumpărat vacanţe externe – 58% faţă de 53% în anul 2004, în timp ce pentru vacanţele în România au apelat 16% dintre respondenţi faţă de 25% în urmă cu zece ani.
Anul trecut, jumătate dintre cei care au plecat în vacanţă s-au informat despre destinaţii prin internet, iar 30% prin agenţii şi 20% prin prieteni, în timp ce, în anul 2004, în România internetul se afla abia la început.
Conform studiului, a dispărut cererea pentru hotelurile de o stea şi s-a triplat, în schimb, opţiunea pentru 4 şi 5 stele.
Bugetul de vacanţă/familie de sub 1.000 lei este alocat de 11% dintre turişti în 2015, faţă de 34% în 2005, în timp ce o sumă de peste 4.000 lei este alocată de 17% dintre turişti, faţă de 5% în 2005.
Autoritățile de frontieră din Ungaria anunță că, în cele două zile, nu este permisă circulația…
Vremea va fi închisă, iar cerul va prezenta înnorări temporar accentuate. Pe arii relativ extinse…
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că proiectul de construire a sensului giratoriu de pe…
Lucrările la calea ferată între Lugoj și Timișoara sunt cele mai avansate de pe toate…
Opera Națională Română din Timișoara a fost invitată să susțină o serie de trei concerte,…
CSM Oradea a fructificat avantajul terenului propriu în partida a treia din finala Ligii Naționale.…