Ascultă Radio Timișoara Live

“Moştenitorii României muzicale”, turneul susţinut de pianistul Cadmiel Boţac şi violoncelistul Cornelius Zirbo ajunge la Timişoara

 

“Moştenitorii României muzicale”, turneul susţinut de pianistul Cadmiel Boţac şi violoncelistul Cornelius Zirbo ajunge la Timişoara

Articol de Dana Florea, 8 ianuarie 2022, 19:59

Radio România Muzical şi Rotary Club Pipera organizează, pentru al patrulea an consecutiv, proiectul “Moştenitorii României muzicale”.

Turneul din cadrul proiectului “Moştenitorii României muzicale” este în plină desfăşurare, la Cluj, Timişoara, Bucureşti, şi cuprinde recitaluri susţinute de tinerii muzicieni excepţionali, pianistul Cadmiel Boţac şi violoncelistul Cornelius Zirbo, laureaţi ai bursei “Moştenitorii României muzicale” – ediţiile 2020 şi 2021.

Tinerii interpreţi prezintă în recital două opusuri din repertoriul romantic: Sonata în si minor pentru pian de Franz Liszt şi Sonata opus 19 în sol minor pentru violoncel şi pian de Serghei Rahmaninov.

Recitalurile sunt prezentate de Cristina Comandaşu, Redactor Şef Radio România Muzical şi iniţiatoarea acestui proiect.

Cu prilejul recitalurilor va fi prezentat albumul de debut al pianistului Cadmiel Boţac, apărut la Editura Casa Radio, în noiembrie 2021. Albumul este o parte a premiului său obţinut, în 2020, la competiţia pentru bursa “Moştenitorii României muzicale”, şi a fost salutat deja cu entuziasm de public şi de critica de specialitate pentru calitatea lui excepţională.

Turneul “Moştenitorii României muzicale” deschide seria de manifestări dedicate postului Radio România Muzical, la aniversarea a 25 ani de existenţă. Radio România Muzical a emis pentru prima dată în 24 martie 1997 şi este singurul post românesc consacrat muzicii culte, un reper de calitate recunoscut la nivel internaţional.

Recitalul susţinut de pianistul Cadmiel Boţac şi violoncelistul Cornelius Zirbo la Timişoara, va avea loc marţi, 11 ianuarie 2022, începând cu ora 19, la Sala „Capitol” a Filarmonicii „Banatul”. Cel de al treilea recital este programat joi, 13 ianuarie 2022, ora 19, la Sala Radio, Bucureşti, şi va fi transmis în direct la Radio România Muzical.

„Povestea” proiectului „Moştenitorii României muzicale”, interviu acordat de Cristina Comandaşu, iniţiatoarea proiectului, Redactor Şef Radio România Muzical, în exclusivitate pentru Radio Timişoara:

„Proiectul „Moştenitorii României muzicale” a debutat în anul 2018, legat de o idee a corporaţiei Radio România, „Moştenitorii României”, dedicată aniversării Centenarului României Mari. Cu acel prilej, şi noi cei de la Radio România Muzical am dorit să marcăm aniversarea României Mari şi am iniţiat un mini festival de pian, unde au evoluat, în luna octombrie, trei pianişti, astăzi foarte cunoscuţi: Florian Mitrea, Adela Liculescu şi Mara Dobrescu. Apoi, datorită susţinerii financiare a Clubului Rotary Pipera, care a preluat în integralitate onorariile muzicienilor, am putut dezvolta acest proiect al cărui concept este aducerea acelor muzicieni tineri, care au deja o carieră relevantă la nivel internaţional, şi pe scenele româneşti. Din 2019 până în prezent au fost organizate cinsprezece recitaluri, iar turneul, care este în desfăşurare, inaugurează cele cu numerele şaisprezece – optsprezece. Pe lângă aceste recitaluri ne-am dorit şi promovarea la nivel internaţional a acestor muzicieni, pe care am realizat-o cu sprijinul schimburilor internaţionale cu Uniunea Europeană de Radio. Toate recitalurile din cadrul acestui proiect, înregistrate şi transmise în direct de Radio România Muzical, au fost propuse Uniunii Europene de Radio şi au fost difuzate de posturi similare, faimoase, din Europa, precum: BBC Radio 3 sau France Musique. De asemenea, la Editura Casa Radio au apărut două albume duble cuprinzând evoluţiile din recital ale pianiştilor Florian Mitrea, Adela Liculescu şi Axia Marinescu (primul album, din 2019), iar pe cel de al doilea, apărut în 2021, avem înregistrări semnate de Ioana Cristina Goicea, acompaniată de Andrei Banciu, şi de violoncelistul Valentin Răduţiu.

Acest proiect, aflat în al patrulea an, nu ar fi existat fără sprijinul Clubului Rotary Pipera şi îi mulţumesc în mod special domnului Dan Popescu, Preşedintele Comisiei PR a Clubului. Tot la iniţiativa şi cu susţinerea financiară a Clubului Rotary Pipera s-a înfiinţat, începând cu anul 2020, o bursă care se adresează muzicienilor cu vârste între 16 – 24 de ani. Bursa este în valoare de 4000 Euro şi este indivizibilă, se acordă nu doar pentru evoluţia muzicală, dar şi pentru un proiect. Există şi premii adiţionale, care pot oferi oportunităţi profesionale, pentru că membrii juriului sunt manageri de la filarmonici, de la Orchestrele Radio sau manageri ai unor proiecte importante dedicate muzicii clasice în România. Sunt aspecte foarte importante pentru viaţa unui tânăr muzician care nu poate să pornească în carieră decât având un disc, evoluând alături de orchestre, apărând cât mai des pe scenă. Trăim timpuri grele din cauza pandemiei, timpuri grele şi pentru cultură. Şi nu numai pentru că primele care s-au închis au fost sălile de concerte, ci pentru că se rupe o legătură între muzicienii care interpretează muzică cultă şi publicul lor. Muzica clasică este, după părerea mea, ca un meşteşug, un lucru care se face cu foarte multă dedicare, cu foarte multă muncă. În muzica clasică, în interpretare, nu poţi trişa. Acolo se văd orele infinite de muncă depusă de cei care au ales încă de mici să studieze un instrument. Precum un meşteşug rar, este o meserie valoroasă care trebuie prezervată. Interpreţii români ai muzicii clasice sunt cu adevărat „ambasadori” excepţionali ai României! Trebuie să-i valorizăm ca atare, trebuie să-i încurajăm, să luptăm pentru ei! De aceea, a fost în gândul meu de a pune mereu în faţă viitorul şi de a construi, cu sprijinul radioului public, un viitor pentru muzica clasică. Acestea sunt gândurile cu care am întâmpinat modul cum am putea aniversa „25 de ani cu Radio România Muzical”, pentru că, iată, am pus viitorul în faţă, am ales doi tineri muzicieni care sunt aproape cu vârsta de 25 de ani. Avem şi o reprezentare „fizică” a unei istorii, doi muzicieni cu vârsta de aproape de 25 de ani şi un post de radio care face această muncă de promovare a valorilor româneşti, a valorilor europene, a tradiţiilor muzicale, de 25 de ani!”

Despre „Moştenitorii României muzicale”, interviu acordat de Cristina Comandaşu, iniţiatoarea proiectului, difuzat în emisiunea „Cultura la doi paşi”, Radio Timişoara (realizator: Simona Stoiţa).

 

Interviu acordat de pianistul Cadmiel Boţac, în exclusivitate pentru Radio Timişoara:

„Sunt un tânăr pianist, student al Universităţii de Muzică şi Artele Spectacolului din Viena, pasionat de muzică, pasionat de sport. M-am născut în Sighetu Marmaţiei. De la paisprezece ani am urmat studiile la Colegiul de Muzică „Sigismund Toduţă” din Cluj-Napoca, apoi am continuat la Academia Naţională de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca şi, de mai bine de doi ani, studiez Masterul la Viena, la clasa profesorului şi pianistului Stefan Arnold.

Pentru mine este un deosebit privilegiu de a concerta în trei oraşe importante ale României (Cluj-Napoca, Timişoara, Bucureşti), alături de bunul meu prieten, violoncelistul Cornelius Zirbo, de care mă leagă multe amintiri frumoase, multiple colaborări pe care le-am avut încă din perioada liceului. Meritul deosebit îl are echipa Radio România Muzical, în mod special doamna Cristina Comandaşu care a gândit acest proiect în colaborare cu Clubul Rotary Pipera, cărora le mulţumim pentru organizarea acestui proiect. Ne bucurăm să putem concerta în vremuri dificile de pandemie şi sperăm ca muzica să aducă speranţă, bucurie, alinare şi împlinire celor care ne vor asculta. Lucrările muzicale au fost alese pur şi simplu în funcţie de preocupările noastre muzicale din ultima vreme. Sonata în Si minor de Franz Liszt este o lucrare pe care o studiez de la începutul pandemiei, şi în sfârşit mi-am făcut curajul necesar de a o prezenta publicului! Este una din cele mai complexe lucrări pianistice compuse vreodată, în care contrastul dintre divin şi diabolic, dintre lumină şi întuneric, dintre bine şi rău, joacă un rol decisiv. Sonata pentru violoncel şi pian opus 19 de Serghei Rahmaninov face parte şi ea din lucrările extrem de dificile, atât pentru pian, cât şi pentru violoncel. Această sonată a fost compusă imediat după ce compozitorul a trecut printr-o perioadă de criză, având nevoie de un tratament psihoterapeutic. Frumuseţea temelor muzicale, bogăţia şi complexitatea armoniilor sunt de-a dreptul vindecătoare. Dialogul muzical cu bunul meu prieten, violoncelistul Cornelius Zirbo, este, din fericire, un dialog liber, natural, fără bariere, ceea ce nu poate decât să mă onoreze. Împărtăşim aceleaşi idei, valori, concepţii şi viziuni despre viaţă, în majoritatea situaţiilor. Ceea ce se află dincolo de partitură, e o lume complexă, personală, intimă, enigmatică uneori. În ceea ce priveşte Sonata de Rahmaninov, am descoperit pe de o parte bucuria şi durerea, seninul şi întunecatul, extazul şi agonia. În cuvinte mai simple, Rahmaninov ne prezintă povestea unei vieţi, în care atât eu cât şi Cornelius ne regăsim.

Mi-am dorit ca acest prim disc, apărut recent la Editura Casa Radio, să fie ca o ofrandă oferită Divinităţii, ca o reverenţă pentru profesorii mei şi ca o mulţumire întregii echipe Radio România Muzical, cu care colaborez din 2010. Pentru mine, discul reprezintă o concluzie a căutărilor mele în anii de facultate petrecuţi la Cluj. Lucrările muzicale interpretate m-au însoţit în timpul studiilor mele, fiindu-mi aproape de suflet. Am învăţat şi încă învăţ multe lucruri noi, interpretând acest lucrări. Sunt aspecte profunde care ţin de viaţă, de moarte, de o căutare a adevăratului sens al existenţei umane, iar pe măsură ce anii trec, aceste trăiri emoţionale devin tot mai puternice, tot mai profunde. Sunt foarte bucuros că acest proiect a fost finalizat cu succes. Mulţumirile mele speciale se îndreaptă către echipa Radio România Muzical, care a iniţiat şi coordonat acest proiect. Sesiunea de înregistrări a avut loc în septembrie 2018, când, timp de o săptămână, la Sala Radio, împreună cu o întreagă echipă în spate, am înregistrat piesele prezente pe disc. Emoţiile au fost intense şi speciale în momentul în care am ţinut în mână acest disc, fiind conştient de valoarea lui sentimentală în primul rând, iar apoi fiind recunoscător tuturor celor care au contribuit la realizarea discului.

Viziunea mea interpretativă conţine în primul rând o preocupare de a respecta fidelitatea textului muzical. Cred că interpretarea nu este atunci când interpretul deviază de la indicaţiile din partitură, modificând astfel intenţiile compozitorului. Din contră, cred că o interpretare fidelă vine în momentul în care mesajul compozitorului este asimilat şi înţeles corect de către interpret. Pe urmă acest mesaj este nuanţat în funcţie de maturitatea şi experienţa interpretului. Acest lucru face ca fiecare interpretare să fie unică.

Cred că ne putem bucura în viaţă de cele mai mai “mărunte” lucruri, începând de la un răsărit de soare, până la bucuria de a avea o familie, bucuria de a fi sănătos, bucuria de a fi lângă oamenii care te apreciază şi care te susţin. Apreciez munca în general, munca unor oameni care se străduiesc să realizeze ceva cu mâinile lor. Îmi displace nedreptatea, atunci când unui om i se face o nedreptate şi suferă pe nedrept. Un alt lucru care îmi displace este lipsa unităţii, acel moment în care oamenii nu sunt uniţi, se ceartă, au ceva de împărţit unii cu alţii…

Radio România Muzical este, pentru mine, canalul principal prin care muzica clasică ajunge în casele românilor. În ceea ce mă priveşte, Radio România Muzical a fost canalul principal prin care am reuşit să fiu cunoscut publicului, ascultătorilor. Echipa Radio România Muzical a difuzat de multe ori concertele în care cântam. Îi felicit pentru munca depusă, pentru sacrificiile făcute de-alungul acestor 25 de ani, şi nu pot decât să fiu onorat că la această aniversare, am fost invitat să concertez alături de violoncelistul Cornelius Zirbo. Doresc echipei Radio România Muzical mult succes pe mai departe şi mulţi ani roditori!

Credem că acest concert va fi o experienţă muzicală specială pentru fiecare ascultător, iar acest lucru se datorează frumuseţii muzicii. În esenţă, cele două lucrări muzicale prezente pe afiş, exprimă tot ceea ce înseamnă viaţa, cu momente bune sau cu momente grele. De multe ori, în ciuda greutăţilor prin care trecem, muzica revine mereu la acel mult tânjit “Acasă”. Acest “Acasă” nu înseamnă neapărat dispariţia pentru totdeauna problemelor, ci oferă mai degrabă o pace interioară în mijlocul dificultăţilor. De aceea, ne bucurăm de fiecare persoană care va fi prezentă la concert!”

Interviu acordat de pianistul Cadmiel Boţac, difuzat în emisiunea „Cultura la doi paşi”, Radio Timişoara (realizator: Simona Stoiţa).

Interviu acordat de violoncelistul Cornelius Zirbo, în exclusivitate pentru Radio Timişoara:

„Sunt suma tuturor experienţelor trăite: suma împlinirilor cât şi a frustrărilor, atât a succeselor cât şi a eşecurilor, şi lista poate continua la nesfârşit.

Această experienţă reprezintă o şansă incredibilă! Prin acest turneu beneficiem de o expunere şi de o promovare care, în această etapă a ascensiunii noastre artistice, sunt absolut esenţiale. Mulţumim în acest sens Radio România Muzical şi doamnei Cristina Comandaşu, respectiv Clubului Rotary Pipera.

Ne-am dorit să abordăm un repertoriu care, în primul rând, să ne reprezinte. Atât muzica lui Liszt cât şi cea a lui Rahmaninov ne vorbeşte amândurora într-un mod foarte puternic şi profund. Pare că, realmente, îl asculţi pe Serghei Rahmaninov împărtăşindu-ţi cu patos bucuria lui, în alte momente frustrările sau nesiguranţele sale, ca unui adevărat prieten. Este, într-adevăr, fascinant! De asemenea, ne-am dorit să prezentăm, prin intermediul acestor lucrări, un mesaj cât mai relevant nevoilor ascultătorilor. Sunt două Sonate de referinţă, rar cântate la noi în ţară. Nu în ultimul rând, am ţintit spre o coeziune a lucrărilor pe care le vom interpreta.

Relaţia mea cu Cadmiel Boţac este una strânsă, din mai multe puncte de vedere. Avem un trecut care ne leagă. Am fost colegi la acelaşi liceu de muzică din Cluj-Napoca, Colegiul de Muzică „Sigismund Toduţă”, unde am studiat împreună muzica de cameră şi am avut multe concerte împreună. Am împărtăşit bucurii, dezamăgiri, momente frumoase şi mai puţin frumoase, mai târziu am avut chiar bucuria să-i fiu alături în ziua pe care ulterior avea să o descrie „cea mai frumoasă zi din viaţa lui”, ziua nunţii sale, şi multe alte experienţe memorabile care fac acest dialog muzical să fie extrem de familiar!

Piesele care compun viziunea mea interpretativă sunt: raţiunea, empatia, talentul, munca şi multă intuiţie.

Lucrurile pe care le apreciez în general sunt: entuziasmul, pasiunea, adevărul şi onestitatea. Pe de altă parte, lucrurile care îmi displac teribil sunt: indiferenţa, egoismul şi falsitatea.

Radio România Muzical mă motivează să cred în continuare că se poate! Şi să lupt în acest sens!”

Interviu acordat de violoncelistul Cornelius Zirbo, difuzat în emisiunea „Cultura la doi paşi”, Radio Timişoara (realizator: Simona Stoiţa).

Referinţe artistice:

Pianistul Cadmiel Boţac

Născut în 1997, Cadmiel Boţac a început studiul pianului în oraşul natal – Sighetu Marmaţiei – la vârsta de 4 ani, sub îndrumarea profesoarei Monica Chifor. Talentul său a fost remarcat de timpuriu, la 6 ani câştigând deja primul concurs naţional. Au urmat alte premii naţionale şi internaţionale, cele mai importante fiind Premiul 1 la concursul “Young Virtuoso” – Zagreb şi Premiul 1 la Concursul “Dinu Lipatti” – Bucureşti. La 14 ani se mută la Cluj-Napoca pentru a putea lucra cu renumitul pianist şi pedagog Daniel Goiţi, profesor la Academia de Muzică „Gheorghe Dima”. Formarea sa artistică se completează prin cursurile de măiestrie la care a participat în cadrul Mozarteum International Summer Academy de la Salzburg şi International Summer Academy Vienna, unde a beneficiat de îndrumarea unor mari artişti, precum: Robert Levin, Boris Berman şi Markus Schirmer.

La Concursul Internaţional “Astana Piano Passion” din Kazahstan (2014) a obţinut Premiul I, fiind apreciat în mod deosebit de renumitul pianist Denis Matsuev, care l-a invitat să susţină un recital chiar la reşedinţa sa. La scurt timp, Cadmiel a câştigat Concursul “Milano Piano Talents”, Concursul Internaţional “Adilia Alieva” din Franţa şi alte două concursuri internaţionale din Braşov şi Sibiu.  În februarie 2020, Cadmiel a câştigat bursa Fundaţiei Europene Yamaha, un concurs ogranizat la nivel european.

Cadmiel acordă o mare importanţă şi muzicii de cameră. Este laureat cu Premiul I la Concursul “Mozart” din Cluj-Napoca, atât la secţiunea pian solo cât şi la cea de duo pian-vioară. De asemenea, în doi ani la rând a fost bursier în cadrul Festivalului SoNoRo.

Cadmiel Boţac a susţinut concerte cu Orchestra Naţională din Kazahstan şi Filarmonica din Irkutsk, în cadrul festivalului “Stars on Baikal”, iar în ţară cu Orchestrele Radio – Bucureşti şi cu orchestrele filarmonicilor din Cluj-Napoca, Iaşi, Bacău, Satu-Mare, Arad. A susţinut recitaluri în SUA, Luxemburg, Croaţia, Italia, Franţa, Rusia, Germania şi Austria.

În prezent, Cadmiel este masterandul Academiei de Muzică şi Arte din Viena, la clasa profesorului şi pianistului Stefan Arnold. (sursă info: Radio România Muzical)

Violoncelistul Cornelius Zirbo

Cornelius Zirbo s-a născut în Cluj-Napoca, unde la vârsta de 9 ani a început studiul violoncelului la Şcoala Gimnazială de Muzică „Augustin Bena”. Şi-a continuat studiile la Colegiul de Muzică „Sigismund Toduţă”, în oraşul său natal, ulterior s-a transferat la Colegiul Naţional de Arte „Dinu Lipatti”, Bucureşti, unde a studiat la clasa profesorului Octavian Lup, iar in prezent urmează studiile de licenţă la Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti la clasa maestrului Marin Cazacu.

S-a perfecţionat la Paris, unde a studiat în cadrul Clasei de Excelenţă de Violoncel a lui Gautier Capuçon, desfăşurată la Fundaţia Louis Vuitton.

Până în prezent a beneficiat de îndrumarea a numeroşi violoncelişti de talie internaţională, precum: Gautier Capuçon, Frans Helmerson, Miklós Perényi, Wolfgang Emanuel Schmidt, Götz Teutsch, Maximillian Hornung, Romain Garioud, Alexander Buzlov, László Fenyő, Jan-Erik Gustafsson, Wendy Warner, etc.

Este ambasador al Academiei de Vară a prestigiosului festival Verbier (Elveţia), loc în care a aprofundat studiul violoncelului şi al muzicii de cameră cu Frans Helmerson, Miklós Perényi, Pamela Frank, Klaus Hellwig, Gábor Takács-Nagy şi James Ehnes, în vara anului 2017.

De asemenea a participat la masterclass-urile de violoncel din cadrul Academiei Kronberg, Germania, iar în iulie 2016 şi 2018 a fost acceptat ca student activ la masterclass-ul lui Frans Helmerson, desfăşurat la Palazzo Ricci în Montepulciano, Italia.

Este laureat la numeroase concursuri din ţară şi din străinătate, ca de exemplu: Concursul Internaţional de Coarde „StreichWerk” de la Berlin, unde a obtinut locul I; Concursul Internaţional „Young Virtuosos”, Sofia, Bulgaria (Locul I); Concursul Internaţional de Violoncel „Antonio Janigro”, Croaţia (Locul III); Concursul Internaţional de Violoncel „ProArt”, Ucraina (Locul II), Concursul Internaţional „Concertino Praga”, Cehia (Locul II) şi Locul I la Olimpiada Naţională de Interpretare Instrumentală (din 2010 până în 2018).

Activitatea lui concertistică cuprinde concerte şi recitaluri în România, Cehia, Germania, Elveţia, Franţa, Italia, Marea Britanie, Danemarca, China, etc. în prestigioase săli de concert, precum: Konzerthaus (Berlin), Foundation Louis Vuitton Auditorium (Paris), Rudolfinum (Praga), St. Martin-in-the-Fields (Londra), Eglise de Verbier (Elvetia), Concert Hall of National Library (Beijing) şi Ateneul Român (Bucureşti). Cornelius şi-a făcut apariţia pe scena celebrelor festivaluri de muzică: Verbier (Elveţia), Enescu (România), SoNoRo (România), Chiemgauer Musikfrühling (Germania), South Bohemian (Cehia) şi Toamna Muzicală Clujeană (România).

A concertat în postură de solist cu Prague Radio Symphony Orchestra, Orchestra Simfonică Academică a Filarmonicii Khmelnitsky, Filarmonica de Stat „Transilvania” , Filarmonica de Stat „Moldova”, Camerata Regală, Orchestra Natională de Tineret a Fundaţiei Principesa Margareta a României şi Orchestra Naţională „Junior”.

A apărut în diverse formaţii camerale alături de artişti consacraţi, ca: Mihaela Martin, Frans Helmerson, Gautier Capuçon, Alexander Sitkovetsky, Diana Ketler, Anna-Liisa Bezrodny, etc.

În ascensiunea lui profesională a fost sprijinit financiar de Fundaţia Principesa Margareta (prin intermediul proiectului „Tinere Talente”), Uniunea Muzicienilor Interpreţi din România, Provident în parteneriat cu Şcoala de valori şi Fundaţia pentru Comunitate. (sursă info: Radio România Muzical)

(Sursa foto Cristina Comandaşu, din arhiva personală. Sursa foto Cadmiel Boţac, autor: Ciprian Florea. Sursa foto Cornelius Zirbo, autor: Şerban Mestecăneanu)

 

 

Invenţii antice şi arme din Imperiul Roman, prezentate într-o expoziţie la muzeul din Arad
Cultură marți, 23 aprilie 2024, 10:53

Invenţii antice şi arme din Imperiul Roman, prezentate într-o expoziţie la muzeul din Arad

Expoziția “Imperiul Roman. Tehnologia învingătorilor” va fi deschisă în perioada 24 aprilie – 24 iunie la Palatul Cultural din Arad....

Invenţii antice şi arme din Imperiul Roman, prezentate într-o expoziţie la muzeul din Arad
Scriitorul Răsvan Popescu lansează la Timișoara “Omul orchestră. Un jurnal altfel”
Cultură luni, 22 aprilie 2024, 12:49

Scriitorul Răsvan Popescu lansează la Timișoara “Omul orchestră. Un jurnal altfel”

Cartea lui Răsvan Popescu, “Omul orchestră. Un jurnal altfel”, este publicată de Editura Cartea Românească Educațional. Volumul îl poartă...

Scriitorul Răsvan Popescu lansează la Timișoara “Omul orchestră. Un jurnal altfel”
Muzeul Banatului pregătește o nouă expoziție cu obiecte de patrimoniu
Cultură duminică, 21 aprilie 2024, 17:14

Muzeul Banatului pregătește o nouă expoziție cu obiecte de patrimoniu

Expoziția va fi deschisă la Muzeul Național al Banatului din Timișoara în prima săptămână a lunii mai. Expoziția va prezenta obiecte...

Muzeul Banatului pregătește o nouă expoziție cu obiecte de patrimoniu
Expoziţia dedicată Conacului Mocioni revine la Timişoara, după ce a fost prezentată în Islanda
Cultură joi, 18 aprilie 2024, 10:26

Expoziţia dedicată Conacului Mocioni revine la Timişoara, după ce a fost prezentată în Islanda

Expoziția-eveniment despre Conacul Mocioni revine acasă după trei săptămâni de expunere pe simezele din capitala Islandei. Expoziţia despre...

Expoziţia dedicată Conacului Mocioni revine la Timişoara, după ce a fost prezentată în Islanda
Cultură miercuri, 17 aprilie 2024, 08:41

“Biserici de lemn din România”, proiecție la Cinema Victoria

Documentarul “Biserici de lemn din România” este regizat de Cristian Vasilescu. Filmul este o incursiune în arhitectura lăcașelor de cult,...

“Biserici de lemn din România”, proiecție la Cinema Victoria
Cultură duminică, 14 aprilie 2024, 21:58

BODIES & EMOTIONS, premieră, la Opera Națională Română din Timișoara

„Bodies & Emotions” este „un spectacol de balet care explorează conexiunea profundă între corp și emoție, prin intermediul...

BODIES & EMOTIONS, premieră, la Opera Națională Română din Timișoara
Cultură marți, 9 aprilie 2024, 19:01

Încep lucrările de conservare a sitului arheologic Tibiscum

Proiectul de conservare a sitului arheologic Tibiscum a obținut finanțare de la Institutul Național al Patrimoniului. Fondurile vor fi folosite...

Încep lucrările de conservare a sitului arheologic Tibiscum
Cultură vineri, 5 aprilie 2024, 10:26

„riTM în Banat” cu Ansamblul PERCUTISSIMO, periplu muzical în premieră

„riTM în Banat” este un periplu muzical, în premieră, de promovare a apropiatei ediții, cea cu numărul 48, a Festivalului Internațional...

„riTM în Banat” cu Ansamblul PERCUTISSIMO, periplu muzical în premieră