Horia Colibășanu a pierdut avionul spre București, primul pas în expediția spre Nanga Parbat. Explicația Tarom
Tarom precizează că agenția care i-a furnizat biletul alpinistului a introdus un număr de telefon fix.

Articol de Radio Timișoara, 7 iunie 2025, 16:12
Alpinistul Horia Colibăşanu a pornit în expediţia spre cucerirea vârfului Nanga Parbat însă a ratat plecarea cu avionul spre Bucureşti de pe Aeroportul Timișoara.
Compania Tarom nu a anunțat o parte dintre pasageri că a fost schimbată ora decolării.
”Sunt gata de plecare în expediţia Nanga Parbat. Cu o mică schimbare de plan. Aveam zbor spre Bucureşti cu Tarom, programat la ora 9, dar compania a omis să anunţe o parte dintre pasageri, inclusiv pe noi, că ora zborului s-a modificat pentru 8:10. Evident, am pierdut avionul. Povestea ar fi aproape amuzantă, dacă n-am fi fost în contratimp cu legătura către Istanbul şi apoi Islamabad”, a scris Horia Colibăşanu pe Facebook.
În plus, bagajele alpinistului au stârnit suspiciunea poliţiştilor de frontieră din aeroport, care au alertat securitatea. În final, Colibăşanu a plecat cu o maşină spre Bucureşti.
Potrivit G4Media, Tarom a transmis o explicație privind sistemul de informare a călătorilor, subliniind că agenția care i-a furnizat biletul alpinistului a introdus un număr de telefon fix, care nu permitea primirea SMS-urilor.
„Dl. Horia Colibășanu nu a primit notificarea privind modificarea programului de zbor deoarece, în momentul emiterii biletului, agenția intermediară Stardust Travel din Timișoara a introdus în rezervare un număr de telefon fix (0256 691000), care nu permite primirea de mesaje SMS și nici nu a fost completat un e-mail de contact al pasagerului.
Modificarea orarului de zbor a fost operată în sistemul companiei aeriene în data de 15 mai 2025 și, conform procedurilor standard, notificarea automată a fost transmisă în aceeași zi către datele de contact existente în rezervare. Întrucât aceste date aparțin agenției și nu permit contactarea directă a pasagerului, acesta nu a putut fi informat în mod direct.
Recomandăm ca, în astfel de cazuri, agențiile de turism să introducă în rezervare și datele de contact directe ale pasagerului (număr de mobil și/sau adresă de e-mail), pentru a asigura o comunicare eficientă în cazul oricăror modificări de ultim moment”, a transmis Tarom, citată de G4Media.