Industria Auto Funcționează: nu îi e ușor să facă totul să pară neschimbat!

„Incertitudinea” a fost cuvântul de referință pentru vânzările europene de automobile în 2019 și vom avea același status în 2020, spun directorii și analiștii, care, desigur, nu-și doresc asta.
Anul trecut însă, conform AutoMotiveNews Europe, atenția s-a concentrat pe Brexit, tarifele și efectele persistente ale procedurii de testare a vehiculelor ușoare și realizarea, pe cât posibil, a unei armonii la nivel mondial.

 

Patrick Koller, Faurecia

Niciunul dintre acești factori nu a dispărut complet, dar marea necunoscută este modul în care cumpărătorii vor reacționa la un val de vehicule electrificate, necesare pentru a respecta noile norme UE privind emisiile.

„Cred că 2020 va fi un an foarte interesant, pentru că vom vedea dacă consumatorii sunt gata să cumpere [vehicule electrice], dacă infrastructura necesară este sau va intra în vigoare, dacă diferitele cazuri de utilizare deja valabile funcționează”, a declarat directorul general al furnizorului Faurecia, Patrick Koller spus. „Vom vedea.”

 

Incertitudinile sunt omniprezente la mai multe etaje ale deciziilor. Nimeni nu știe, practic, ce va fi de fapt, exact așa cum s-ar petrece lucrurile cu un animal nou venit la Graădina Zoologică: atunci când iese în câmp, sub cerul liber, celelalte animale fac inițial un pas înapoi!

CEO-ul Peugeot, Jean-Philippe Imparato

La rândul său, CEO-ul Peugeot, Jean-Philippe Imparato, a avertizat asupra turbulenței de la sfârșit de 2019 și la început de 2020, când producătorii de automobile trebuie să respecte emisii de noxe și mai stricte la flotele lor: 95g/km de la 120g/km. Acesta este noul standard UE, de la 1 ianuarie 2020. Pentru a conta ca o vânzare din 2019, deci cu respectarea vechiului standard de poluare (120) mașinile trebuiau să fie înmatriculate înainte de această dată.
Și, ca de obicei, prima înmatriculare contează!
Vânzările globale vor fi „stabile” în 2020, a declarat Imparato pentru Automotive News Europe, dar se așteaptă să existe un „efect sezonier” asupra cererii din primul trimestru din cauza reglementărilor mai dure privind emisiile.
„Nu sunt sigur că toți producătorii auto sunt pregătiți pentru această cerință”, a spus el despre noile ținte, care se vor aplica la 95% din toate vehiculele vândute în 2020 și la 100 la sută din cele vândute anul viitor.
„Dacă nu sunteți pregătit acum în ceea ce privește gestionarea/alinierea produsului, producției și stocului, în ianuarie veți suferi de inaniție”.
Creșterea vânzărilor după patru ani de recesiune a încetinit în 2018, piața europeană alunecându-se pe teritoriul negativ, -0,04 la sută, iar piața vest-europeană cu -0,7 la sută. Cifrele finale pentru anul 2019 nu au fost disponibile la momentul presei, dar se estimează că piața generală va fi plană, însă direcția este în jos.
Pentru anul viitor, analiștii prognozează că vânzările europene vor scădea oarecum. LMC Automotive (ne-am împrietenit la IAA 2019, Frankfurt) prognozează o scădere de 1% în Europa de Vest în 2020.

Jonathan Poskitt, LMC

Jonathon Poskitt, de la LMC, a declarat într-o notă: „Acum suntem un pic mai precauți pentru 2020, cu volumele globale care se așteaptă să fie mai mici decât în ​​acest an. Provocările economice rămân, în special în contextul comerțului extern și al incertitudinii legate de Brexit.” El a spus că există riscul ca producătorii de automobile să fie nevoiți să ia măsuri care ar putea avea efect asupra volumelor totale ale pieței, din cauza obiectivelor viitoare de CO2: cu tendință spre eliminare completă.

 

Moody’s este mai înflăcărată, predicând că vânzările din Europa de Vest vor scădea cu 3 la sută în 2020, revizuind în jos o prognoză anterioară. Factorii de încetinire includ incertitudinea cu privire la Brexit și un mediu macroeconomic slăbit, în special în Italia și Spania. Cu toate acestea, Moody’s a menționat că piața europeană a fost la un nivel ridicat de vânzări de câțiva ani și că o încetinire în 2020 ar readuce piața la volumele din 2017 (an deloc bun, în care toată lumea spera la mai mult).

Martin Benecke, IHS

În mod separat, IHS Markit prognozează o scădere de 2% a vânzărilor din UE plus AELS (Islanda, Norvegia și Elveția). „Observăm un ușor declin”, a spus analistul IHS Markit Martin Benecke, menționând că piețele de creștere anterioare puternice din Europa Centrală și de Est urmăresc acum mai îndeaproape țările din vestul Europei. În ceea ce privește problemele comerciale care implică China și SUA, „nu este clar ce se va întâmpla”, a adăugat el.

Însă respectarea emisiilor rămâne principala întrebare a vânzărilor din acest an, din mai multe motive. Portofoliile de model se vor schimba pe măsură ce autovehiculele cu poluare mai mare, cu tehnologie mai veche, sunt înlocuite de mașinile full-electric, a hibrizilor plug-in sau a hibrizilor ușori. Acesta, la rândul său, va crește prețurile în general, afectând categoric cererea.
Disponibilitatea oamenilor de a schimba mașina nu se bazează pe o cerință pragmatică: oamenii nu folosesc mașina până se strică. În acest caz, decizia de a lua alta poate să mai aștepte. O lună/două sau un an/doi!
Producătorii auto ar putea, de asemenea, să mențină mai mult în viață vânzările modelelor pe motorină, chiar dacă viitorul motorului a fost afectat de scandalul DieselGate de la Volkswagen. După câțiva ani de scăderi puternice, legate de o pierdere a încrederii consumatorilor, de creșterea costurilor conformității emisiilor și de efectele interdicțiilor Diesel actuale și viitoare, vânzările s-au stabilizat oarecum.
Benecke a declarat pentru AutoNewsEurope că IHS prognozează o cotă de piață a motorinei de 31 la sută în 2020, cu doar un punct procentual sub cifra din 2019. Cu toate acestea, viitorul pe termen lung al motorinei este îndoielnic, deoarece este din ce în ce mai dificil să îmbunătățească cineva cifrele în emisiile de CO2. Iar standardul de acum nu e de ajuns. Traversăm doar o etapă.
O altă necunoscută este modul în care producătorii de automobile se vor asigura că sunt vândute suficiente vehicule cu emisii reduse pentru a îndeplini obiectivele privind emisiile de flotă. Benecke a menționat că producătorii au multe pârghii de atras, deoarece relativ puține mașini sunt vândute cumpărătorilor privați. Aceste instrumente includ auto-înregistrări, condiții favorabile de închiriere pentru angajați și vânzări către flote de închiriere pe termen scurt (auto-partajare). Benecke a spus: „Au foarte multă putere pentru a aduce aceste vehicule pe piață”.
În concluzie, dacă vi s-a părut că industria de automobile bate pasul pe loc, v-ați înșelat. Lăsați-i să lucreze! Au atât de multe de făcut ca să pară totul la fel…

Radu Micu, realizator Oglinda Retrovizoare la Radio Timișioara

Elmar Walter Degenhart, CEO Continental World Wide din august 2009 (Foto Arhivă) Miniaturile aparțin autorilor înșiși

Mai multe informații din industria auto mondială disponibile pe site-ul nostru la sectorul rezervat: Click for more!

Articole asemănătoare

CNAIR preia construcția sensului giratoriu de pe centura Lugojului

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că proiectul de construire a sensului giratoriu de pe…

2 ore ago

Lotul Lugoj-Timișoara, cel mai avansat din proiectul de modernizare a cării ferate din vestul țării

Lucrările la calea ferată între Lugoj și Timișoara sunt cele mai avansate de pe toate…

2 ore ago

Opera Națională Română din Timișoara în concerte de gală, la The Royal Concertgebouw din Amsterdam

Opera Națională Română din Timișoara a fost invitată să susțină o serie de trei concerte,…

2 ore ago

CSM Oradea a provocat prima înfrângere Clujului și a relansat finala de baschet

CSM Oradea a fructificat avantajul terenului propriu în partida a treia din finala Ligii Naționale.…

4 ore ago

Festivalul Narciselor de la Sălaşu de Sus, la o nouă ediţie

O nouă ediţie a Festivalului Narciselor are loc, sâmbătă şi duminică, în comuna Sălaşu de…

10 ore ago

Noaptea muzeelor: Video-mapping la Castelul Corvinilor și protest în mai multe muzee din județul Hunedoara

Noaptea Muzeelor se va desfășura, în această seară, în muzeele din județul Hunedoara, însă în…

10 ore ago