Promovarea Timișoarei, cheia spre mai multe zboruri internaționale
Aeroportul Internațional Timișoara înregistrează o creștere a traficului de pasageri, însă primează călătoriile de afaceri și cele ale lucrătorilor. Turismul se află abia pe locul al treilea, în topul al călătoriilor spre Timișoara.

Articol de Radio Timișoara, 16 iunie 2025, 07:42
Timișoara este un oraș cu aer occidental, cu clădiri istorice, cafenele cochete și evenimente culturale aproape în fiecare weekend. Și totuși, la capitolul turism, încă este în căutare de turiști străini. Iar asta se vede și în traficul aerian.
La ora actuală, pasagerii de pe Aeroportul Internațional Timișoara sunt în primul rând oameni de afaceri care zboară frecvent spre Germania, urmați de muncitorii iar pe locul al treilea se află segmentul de turism.
Amalia Matei, purtător de cuvânt al Aeroportului Internațional Timișoara, spune că vizibilitatea orașului este o condiție pentru diversificarea destinațiilor de zbor.
„E foarte complicat pentru o companie aeriană să aleagă să lucreze mai multe curse, de exemplu, pe săptămână cu un oraș care nu are promovare foarte bună în exterior. Adică în momentul în care tu deschizi o destinație de călătorie, să spunem Amsterdam. Noi cunoaștem Amsterdamul, știm ce se întâmplă acolo, știm ce găsim acolo, mergem acolo. Cei din Amsterdam, dacă e să vină la Timișoara, ce știu despre Timișoara? Cum află ei despre noi? Cineva trebuie să promoveze cumva Timișoara ca ei să afle.”
Turismul și economia locală
Promovarea orașului nu este doar o chestiune de imagine. Ea are efecte directe asupra economiei locale, spune Amalia Matei.
„Este foarte important să ne gândim că alții pot veni la noi, pentru că, gândiți-vă așa, toată zona asta de Horeca are nevoie de clienți, adică niciodată restaurantele, hotelurile – cel puțin hotelurile cu siguranță – nu sunt pentru timișoreni. Hai că în restaurante se duc și timișorenii și consumă, dar în hoteluri nu. Și atunci cumva trebuie să ne gândim că trebuie și partea cealaltă, adică nu să ne gândim doar că noi vrem să mergem la Amsterdam, să ne gândim că trebuie cumva să facem să-i atragem pe cei de la Amsterdam să vină la Timișoara.”
Un pas important a fost făcut deja. Aeroportul colaborează cu autoritățile locale pentru a gândi strategii de promovare eficiente.
„Avem o colaborare deja cu Consiliul Județean puțin mai înaintată, să spunem așa, sau deja cu niște pași clari, și cu Primăria Timișoara, prin OMD Visit Timișoara, și încercăm să găsim niște soluții împreună – mai mult ei, pentru că noi nu putem să finanțăm. Putem doar să ajutăm un pic cu experiența noastră, ca să ia deciziile cele mai bune și atunci să încercăm să promovăm cumva Timișoara pentru turism. Noi, într-adevăr, suntem oraș de business, dar haideți să ne gândim cum ar fi dacă am fi și oraș de turism. Și aici cred că potențial avem, dar trebuie să găsim cheia potrivită să promovăm Timișoara ca atare.”
Oradea, poveste de succes
Un exemplu de bună practică vine de la vecinii din nord. Oradea a reușit, în ultimii ani, să se reinventeze ca destinație turistică. Iar cheia succesului a fost investiția constantă în promovare.
„Toată lumea cumva invidiază Oradea și pe bună dreptate, doar că foarte puțină lume știe că Oradea, din momentul în care domnul Bolojan a fost primar, a avut în fiecare an un buget de promovare. Asta este cumva esențial. Dacă reușim să facem asta, eu cred că în foarte scurt timp o să ne fie mult mai bine din acest punct de vedere, desigur.”
Concluzia este că Timișoara are ce oferi. Rămâne doar să învețe cum să se facă auzită.
Reporter: Mihaela Ioncelescu