Ascultă Radio România Timișoara Live • 

Calculatoare si Automobile: rețeta succesului economic

Oamenii de afaceri din Timişoara, fie că sunt implicaţi în industria de automobile sau lucrează în domeniul informaticii, au avut ocazia să discute astăzi cu Manuel Costescu, secretar de stat în guvernul de tehnocraţi condus de premierul Dacian Cioloş. Dezbaterea a fost organizată de Camera de Comerţ şi au fost invitate autorităţile locale/judeţene, pentru a lua pulsul vieţii economice reale. Participanţii, membrii comunităţii de afaceri timişene, au rezistat cu greu tentaţiei de a face mai multe procese de intenţie guvernului, dar tânărul secretar de stat a fandat cu eleganţă, pecizând mereu că este bucuros când află problemele firmelor, le va transmite mai departe dar pentru minuni trebuie să aşteptăm. A mai spus de asemenea ca restricţiile impuse de legislaţie au de cele mai multe ori ancore solide în aspecte care scapă contestatarilor, care, de cele mai multe ori, au dreptate dar suferă din cauza tentativelor de fraudă comise de alţii şi care trebuie curmate. Un subiect foarte sensibil a fost legat de lipsa forţei de muncă, după ani de zile în care s-a vorbit despre rata şomajului. Acum, deşi mulţi oameni încă îşi caută de lucru, companiile anunţă mereu locuri disponibile. Explicaţia este simplă: se cer specializări complexe pe care piaţa forţei de muncă actuale nu le poate oferi. Pe de altă parte, aducerea unor grupuri de lucrători din Valea Jiului sau zone defavorizate (Caraş Severin, Hunedoara etc) este numai parţial o soluţie viabilă: nu e uşor pentru familii întregi să se mute, oamenii din România sunt proprietarii caselor în care locuiesc şi nu se pune problema (ca în alte ţări) numai să schimbe o chirie într-un oraş pe o alta, în zona unde e nevoie de activitatea lor. Christian von Albrichsfeld (foto, click pentru versiune măită), directorul general Continental Romania (cel mai mare angajator din zona de Vest, aflat pe punctul de a mai deschide o fabrică în Timişoara şi va fi a 4-a, cu peste 1000 de nou angajaţi) a prezentat modul în care vom conduce automobilul peste numai caţiva ani: vom interveni foarte rar în procesul dinamic al maşinii, aceasta va accelera şi va frâna singură, va opri şi va reporni în blocajele de trafic şi, practic, accidentele vor fi tot mai puţine până vor fi reduse la zero. Maşinile au acum o multitudine de senzori care măsoară caracteristicile şi anturajul maşinii, fiind capabili să monitorizeze tot mai mulţi dintre factorii externi în care se află automobilul. Cea mai mare provocare actuală este să se înveţe maşina autonomă să frâneze la limitatoarele de viteză montate aleator pe carosabil. Soluţia o vor găsi inginerii inteligenţi din

Roadmap automatisiertes Fahren (English)

Sursa Foto: Continental AG

Calculatoare si Automobile: rețeta succesului economic
Foto: Zukuenftige Fahrzeug-generationen werden Daten aus dem Navigationssystem nutzen, um die vorausliegende Strecke besser ausleuchten zu koennen ? mit eHorizon-Technik.

Articol de Radu Micu, 30 mai 2016, 22:26 / actualizat: 20 ianuarie 2024, 23:18

Christian von Albrichsfeld

Fotografie de eveniment Radio Timișoara

Oamenii de afaceri din Timişoara, fie că sunt implicaţi în industria de automobile sau lucrează în domeniul informaticii, au avut ocazia să discute astăzi cu Manuel Costescu, secretar de stat în guvernul de tehnocraţi condus de premierul Dacian Cioloş. Dezbaterea a fost organizată de Camera de Comerţ şi au fost invitate autorităţile locale/judeţene, pentru a lua pulsul vieţii economice reale. Participanţii, membrii comunităţii de afaceri timişene, au rezistat cu greu tentaţiei de a face mai multe procese de intenţie guvernului, dar tânărul secretar de stat a fandat cu eleganţă, pecizând mereu că este bucuros când află problemele firmelor, le va transmite mai departe dar pentru minuni trebuie să aşteptăm. A mai spus de asemenea ca restricţiile impuse de legislaţie au de cele mai multe ori ancore solide în aspecte care scapă contestatarilor, care, de cele mai multe ori, au dreptate dar suferă din cauza tentativelor de fraudă comise de alţii şi care trebuie curmate. Un subiect foarte sensibil a fost legat de lipsa forţei de muncă, după ani de zile în care s-a vorbit despre rata şomajului. Acum, deşi mulţi oameni încă îşi caută de lucru, companiile anunţă mereu locuri disponibile. Explicaţia este simplă: se cer specializări complexe pe care piaţa forţei de muncă actuale nu le poate oferi. Pe de altă parte, aducerea unor grupuri de lucrători din Valea Jiului sau zone defavorizate (Caraş Severin, Hunedoara etc) este numai parţial o soluţie viabilă: nu e uşor pentru familii întregi să se mute, oamenii din România sunt proprietarii caselor în care locuiesc şi nu se pune problema (ca în alte ţări) numai să schimbe o chirie într-un oraş pe o alta, în zona unde e nevoie de activitatea lor. Christian von Albrichsfeld (foto, click pentru versiune măită), directorul general Continental Romania (cel mai mare angajator din zona de Vest, aflat pe punctul de a mai deschide o fabrică în Timişoara şi va fi a 4-a, cu peste 1000 de nou angajaţi) a prezentat modul în care vom conduce automobilul peste numai caţiva ani: vom interveni foarte rar în procesul dinamic al maşinii, aceasta va accelera şi va frâna singură, va opri şi va reporni în blocajele de trafic şi, practic, accidentele vor fi tot mai puţine până vor fi reduse la zero. Maşinile au acum o multitudine de senzori care măsoară caracteristicile şi anturajul maşinii, fiind capabili să monitorizeze tot mai mulţi dintre factorii externi în care se află automobilul. Cea mai mare provocare actuală este să se înveţe maşina autonomă să frâneze la limitatoarele de viteză montate aleator pe carosabil. Soluţia o vor găsi inginerii inteligenţi din

Roadmap automatisiertes Fahren (English)

Sursa Foto: Continental AG

Timişoara. În altă oridine de idei, comunitatea academică a remarcat faptul că multinaţionalele cer mereu profesori bine pregătiţi la universitate, profesori care, conform legislaţiei actuale, nu beneficiază de reducere pe impozit aşa cum se petrece în cazul informaticienilor, astfel încât majoritatea lor se orientează către un business productiv, nu rămân la catedră pentru un salariu mult mai mic, şi acela impozitat. Iar cireaşa de pe tort a fost pusă de unul dintre vorbitori: deşi multinaţionalele cer profesori buni, cum apare câte unul este angajat imediat de o multinaţională sau alta, pentru a reprezenta interesele educative ale acesteia, pe un salariu mult mai performant. Iată un cerc vicios foarte greu de spart!

Incheiem cu o statistică tristă. Iată graficul utilizării internetului și a beneficiilor sale în Europa. Ce contează că avem printre cele mai bune viteze din lume. Iată că nu ne folosește la nimic. Suntem pe ultimul loc în clasamentul european al beneficiilor informatice. E greu de crezut… dar situația este luată de Diana Andone, profesor cu multe acreditări remarcabile, angajată a Universității Politehnica de pe site-ul Comisie Europene. Ultimul loc, Romania, după Bulgaria… Incredibil!

graficul utilizari iinternetului

Fotografie de eveniment Radio Timisoara

Mai multe informații, abordări și reportaje din lumea auto pe site-ul nostru la secțiunea dedicată AUTOMOTIVE. Click

Etichete:
Primăria Timișoara vrea să cumpere o clădire istorică din Iosefin
Administrație & politică marți, 19 august 2025, 18:47

Primăria Timișoara vrea să cumpere o clădire istorică din Iosefin

Primăria Timișoara face demersuri pentru achiziționarea unui imobil situat în cartierul istoric Iosefin, pe strada Treboniu Laurian nr. 10....

Primăria Timișoara vrea să cumpere o clădire istorică din Iosefin
Blocaj în proiectul de reconstrucție a Pasarelei Îndrăgostiților
Administrație & politică marți, 19 august 2025, 14:12

Blocaj în proiectul de reconstrucție a Pasarelei Îndrăgostiților

Reconstrucția Pasarelei “Ioan Polen” din Timișoara este blocată, după ce Comisia pentru Monumente a respins proiectul. Accesul pe Pasarela...

Blocaj în proiectul de reconstrucție a Pasarelei Îndrăgostiților
Juridic | Pensionarii cu handicap trebuie să plătească CASS în 2025?
Administrație & politică luni, 18 august 2025, 12:07

Juridic | Pensionarii cu handicap trebuie să plătească CASS în 2025?

« Soțul meu este pensionar cu o pensie peste 3000 lei și are de 3 ani și certificat de handicap grav. La pensia care a venit în august i s-a...

Juridic | Pensionarii cu handicap trebuie să plătească CASS în 2025?
Casa Mühle este scoasă la vânzare pentru 3,7 milioane de euro. Primăria Timișoara negociază achiziția imobilului
Administrație & politică joi, 14 august 2025, 16:57

Casa Mühle este scoasă la vânzare pentru 3,7 milioane de euro. Primăria Timișoara negociază achiziția imobilului

Casa Mühle din Timișoara este scoasă la vânzare pentru 3.7 milioane de euro. Primăria Timișoara intenționează să cumpere Casa florarului...

Casa Mühle este scoasă la vânzare pentru 3,7 milioane de euro. Primăria Timișoara negociază achiziția imobilului
Administrație & politică miercuri, 13 august 2025, 12:45

Primăria Zărand trebuie să plătească despăgubiri unei angajate concediate, dar nu are banii

Primăria Zărand trebuie să plătească despăgubiri contabilei căreia i-a desfăcut contractul de muncă în 2020, însă nu are banii...

Primăria Zărand trebuie să plătească despăgubiri unei angajate concediate, dar nu are banii
Administrație & politică miercuri, 13 august 2025, 07:29

Sistem regional de transport pe calea ferată, în studiu la Timișoara

Primăria Timișoara studiază utilitatea unui sistem regional de transport pe calea ferată. Viceprimarul Ruben Lațcău spune că acest tip de...

Sistem regional de transport pe calea ferată, în studiu la Timișoara
Administrație & politică marți, 12 august 2025, 15:00

Primăria Timișoara impune “ritm mai alert” pe bd. Rebreanu. Unele lucrări pot fi reprogramate

Primăria Timișoara anunță că impune “ritm mai alert” pe bd. Liviu Rebreanu, unde Societatea Drumuri Municipale execută lucrări de...

Primăria Timișoara impune “ritm mai alert” pe bd. Rebreanu. Unele lucrări pot fi reprogramate
Administrație & politică luni, 11 august 2025, 17:45

Dezbatere publică pe tema reorganizării posturilor din Primăria Timișoara

Timișorenii și reprezentanții organizațiilor din oraș sunt așteptai la o dezbatere publică pe tema reorganizării aparatului de specialitate...

Dezbatere publică pe tema reorganizării posturilor din Primăria Timișoara