Categorii: Social

?? Proiect european păstrat românește. Pista de biciclete de pe digul Begăi arată părăsită la un an de la inaugurare

La doar un an de la inaugurare, pista de biciclete spre Serbia, de pe digul canalului Bega, arată de parcă ar fi a nimănui. Pare incredibil, dar aproape tot traseul – de la un capăt la altul – a avut nevoie de reparaţii şi alte intervenţii, imediat după deschidere.

Reprezentanţii Apelor Române au găsit o explicaţie pentru distrugerea asfaltului de pe pistă. Directorul Apelor Banat, Titu Bojin, era la inaugurare preşedinte al Consiliul Judeţean Timiş și spune susţine că nu prea există soluţii pentru ca asfaltul de pe dig să nu se crape.

Este de simplu de întreținut asfaltul pe care îl pui un postament foarte solid.Mai ales că am avut creșteri de cote la bazinul Begăi, pământul lucrează și e clar că se vor întâmpla crăpături, surpări, va mai trece prin unele locuri și apa. Ne vom strădui să o întreținem atât cât putem.

Bicicliştii au tras un semnal de alarmă asupra lucrării încă de la inaugurare. Unul dintre ei este Aurel Cotarcă.

A scăpat bine de iarna care a trecut, dar de cea care urmează nu mai scapă. Nu cred că va mai fi aşa iarnă blândă. Am aflat o grămadă de detalii, despre ce e greşit. Nu s-a tasat şi nu are acele margini. A fost făcută prost. În ziua inaugurării a avut crăpături şi cârpeli. Între timp şi crăpăturile şi cârpelile s-au înmulţit. Se simt denivelările ca nişte traverse de tren.

Într-un an de zile de folosire a pistei, este vizibilă şi lipsa bunei-creşteri şi a simţului civic al locuitorilor urbei: peste 500 de stâlpişori reflectorizanţi au fost rupţi, starţi, distruşi. Culmea, au dispărut şi majoritatea bornelor de kilometarj. Coordonatorul turelor bănăţene, Sergiu Agoston, spune că “E pură prostie şi rea vionţă. S-au făcut pedalări pe timp de noapte. S-au mai dus colegi bicicliști cu faruri, cu echipament corespunzător. Nepăzită. Cadre ale poliției nu apar acolo și sunt foarte mulți oameni din satele traversate de respectiva pistă care intră cu motociclete.Și asta distruge foarte mult.

În ceea ce priveşte distrugerea stâlpişorilor, Titu Bojin nu mai găseşte nicio scuză.

E firea unor oameni care sunt certaţi cu legea, care nu se gândesc după ce beau o bere că ar fi bine să se ducă să se culce. Mai bine rup stâlpişorii.

Proiectul a costat peste două milioane de euro şi a fost finanţat din fonduri europene în cadrul programului IPA de Cooperare Transfrontalieră Romania-Republica Serbia. Pista are o lăţime de doi metri, stâlpi de semnalizare, opt refugii laterale, fiecare dotat cu bancuţă, coş de gunoi şi loc pentru parcarea bicicletei.

Ascultați reportajul în format audio realizat de Ștefan Both:

Foto: Stefan Both

Articole asemănătoare

Forum internațional de afaceri cu sute de participanți la Timișoara

Firme din România, Turcia, Germania, Italia, Polonia, Serbia, Bosnia și Herțegovina, discută astăzi și mâine,…

6 ore ago

Timișul pregătește candidatura la titlul de Regiune Gastronomică Europeană 2028

Documentația va fi realizată de Caius Ovidiu Merșa, antropolog culinar și expert în artele culinare,…

6 ore ago

Cuiburi artificiale pentru păsări, montate în Parcul Natural Lunca Mureşului

Specialiştii Administraţiei Parcului Natural Lunca Mureşului au montat 120 de cuiburi artificiale de păsări pentru…

6 ore ago

Rugby | SCM Timişoara, deplasare pe terenul Ştiinţei Baia Mare

Primele trei runde au lăsat urme în lot. Antrenorii Mugur Preda și Valentin Popârlan au…

6 ore ago

Una dintre cele mai frumoase picturi semnate de Nicolae Grigorescu, expusă la Arad

Mai multe opere rare ale pictorului Nicolae Grigorescu vor fi expuse timp de o lună…

6 ore ago

AUDIO | CSC Dumbrăviţa, un ultim meci, două variante pentru menţinerea în Liga 2

Timișenii au nevoie de victorie sau chiar egal pentru a se salva. Timișenii au 26…

7 ore ago