Ascultă Radio Timișoara Live

Linia ferată Oravița – Anina poate fi închisă. A apărut soluția care poate salva Semeringul bănățean

Vestea că una din cele mai vechi linii de cale ferată, considerată un simbol al turismului bănăţean, ar putea fi închisă în curând, a tulburat apele în zona de vest a ţării.

Linia ferată Oravița – Anina poate fi închisă. A apărut soluția care poate salva Semeringul bănățean

Articol de Radio Timișoara, 25 septembrie 2019, 11:47

Vestea bună e că trenul va circula, în continuare, pe ruta Oraviţa-Anina în timpul săptămânii, o dată pe zi, cel puțin încă două luni şi jumătate.

Singurul tren care oprește în cea mai veche gară din România, cea de la Anina, are importanță turistică și circulă pe ruta Oravița – Anina. Linia este funcțională încă din 1863 și este considerată o bijuterie inginerească. Este vorba despre binecunoscutul Semering bănățean, care se întinde pe 34 de kilometri, are 14 tuneluri și 10 viaducte și o diferență de nivel de peste 300 de metri. Traseul atrage deopotrivă turiști din țară și din străinătate. Numai în luna august s-au vândut peste 4.000 de bilete.

Suspendarea rutei înseamnă închiderea celor două gări, Anina și Oravița, și sistarea legăturii feroviare cu cele două orașe cărășene. Printre angajații gării domnește confuzia și teama. Sub protecția anonimatului, unii oameni au fost de acord să vorbească.

“Noi nu putem să știm când vin turiștii. Pot să vină astăzi, poate să fie mâine. De multe ori sunt mai mulți decât încap în vagoane. Economic nu se justifică nici Timișoara – București. Asta ce înseamnă, să scoată Timișoara – București? Ca angajat înseamnă să nu mai am de lucru”, spune unul dintre angajații gării.

Dacă din această toamnă trenul va mai circula doar la final de săptămână, din decembrie nu se mai regăsește în graficul CFR Călători, ceea ce îneamnă că linia va intra în conservare. Un termen folosit destul de des în România pentru faliment și ruină.

“Orice lucru închis se degradează și mai abitir. Vin ăștia și fură fierul”, comentează un angajat.

Autoritățile locale caută soluții pentru menținerea liniei, fiind dispuse chiar să preia în administrare cele două gări.

Publicistul Ionel Bota, directorul Casei de Cultură “Mihai Eminescu” din Oravița este de părere că prin schimbarea clasificării din rută de importanță economică în rută turistică problema se poate rezolva simplu.

“Să insistăm să fie denominată ca traseu turistic. Și atunci se schimbă la nivelul ministerului punctajele prin care e calculat randamentul. Turiști sunt foarte mulți. Eu știu câți vin înainte de tren, până în ora 11:00, la teatru”, spune Ionel Bota.

Din păcate, un alt simbol bănățean este amenințat cu dispariția pentru că nu își justifică existența prin profit.

Ascultați reportajul realizat de Remus Nistoran:

Exercițiu de civilizație cu mazăre, testat de un legumicultor din Arad
Economie marți, 21 mai 2024, 18:57

Exercițiu de civilizație cu mazăre, testat de un legumicultor din Arad

Legumicultorul arădean a pus la dispoziția clienților tarlaua cultivată cu mazăre și oricine dorește poate să adune pastaile dulci direct din...

Exercițiu de civilizație cu mazăre, testat de un legumicultor din Arad
Grupurile de Acțiune Locală din Timiș instruiesc societatea civilă și ONG-urile pentru a scrie proiecte europene
Economie luni, 20 mai 2024, 09:33

Grupurile de Acțiune Locală din Timiș instruiesc societatea civilă și ONG-urile pentru a scrie proiecte europene

2 milioane de euro este suma pe care Grupurile de Acțiune Locală Timișoara și Colinele Recaș o au la dispoziție pentru a crește capacitatea...

Grupurile de Acțiune Locală din Timiș instruiesc societatea civilă și ONG-urile pentru a scrie proiecte europene
Fluctuațiile de personal, problema firmelor care importă forță de muncă non-UE
Economie luni, 13 mai 2024, 08:05

Fluctuațiile de personal, problema firmelor care importă forță de muncă non-UE

Președintele Camerei de Comerț Industrie și Agricultură Timiș, Florica Chiriță, susține că mulți muncitori străini părăsesc locurile de...

Fluctuațiile de personal, problema firmelor care importă forță de muncă non-UE
Unica distilerie autorizată din Timiș se pregătește să lanseze un sortiment rar, răchia de nucă
Economie luni, 13 mai 2024, 07:20

Unica distilerie autorizată din Timiș se pregătește să lanseze un sortiment rar, răchia de nucă

La nivel național există opt producători autorizați de rachiuri de fructe, care produc sub brand propriu și care își pot comercializa produsul...

Unica distilerie autorizată din Timiș se pregătește să lanseze un sortiment rar, răchia de nucă
Economie sâmbătă, 11 mai 2024, 17:47

Food Intel Forum, duminică, la “Diminețile satului”

Food Intel Forum AQUA Carpatica s-a desfășurat în două locații de excepție, respectiv Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină...

Food Intel Forum, duminică, la “Diminețile satului”
Economie joi, 9 mai 2024, 19:16

Forum internațional de afaceri cu sute de participanți la Timișoara

Firme din România, Turcia, Germania, Italia, Polonia, Serbia, Bosnia și Herțegovina, discută astăzi și mâine, la Timișoara, noi...

Forum internațional de afaceri cu sute de participanți la Timișoara
Economie miercuri, 8 mai 2024, 18:07

Apicultorii din Timiș se tem că vremea va afecta din nou producția de miere

Anul acesta ar putea fi, pentru apicultorii bănățeni, unul mult mai slab în ceea ce privește producția de miere, față de 2023. Condițiile...

Apicultorii din Timiș se tem că vremea va afecta din nou producția de miere
Economie miercuri, 8 mai 2024, 08:58

O singură destinație estivală de pe aeroportul din Arad

Sigura destinație disponibilă în sezonul estival al anului 2024 de pe Aeroportul Internațional din Arad este Antalya. Zborurile urmează să fie...

O singură destinație estivală de pe aeroportul din Arad